قیمت طلا با تقویت ارزش دلار به دنبال اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا که امکان افزایش نرخ بهره بانکی این کشور را در سال جاری تقویت کرد، به کمترین رقم ۲ هفته گذشته ۱۳۳۳.۳۷ دلار در هر اونس کاهش یافت.

فلز زرد رنگ باخت/قیمت طلا کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، با تقویت ارزش دلار به دنبال اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا که امکان افزایش نرخ بهره بانکی این کشور را در سال جاری تقویت کرد، قیمت طلا روز دوشنبه به کمترین رقم در نزدیک به 2 هفته گذشته کاهش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8.10 دلار کاهش 1333.37 دلار معامله شد. رقمی که از 9 آگوست تاکنون دیده نشده است.

استنلی فیشر، سیاست‌گذار درجه دوم فدرال رزرو گفت فدرال رزرو به هدف خود در زمینه آمار استخدام کامل و تورم 2 درصدی نزدیک شده است.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک اسی‌بی‌سی گفت: «شاخص‌های اقتصادی آمریکا سالم به نظر می‌رسند و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در ماه‌های آتی بیشتر خواهد شد که سبب افزایش ارزش دلار و فشار بیشتر به طلا می‌شود.»

وی افزود: با افزایش قیمت نفت، تغییر جهت‌های سرمایه‌ای از سوی طلا صورت گرفت اما تغییرات زیاد به طور نخواهد انجامید.

ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز رسمی 0.4 درصد افزایش یافت. گفته می شود خبرهای منتشر از بانک مرکزی ژاپن در آخر هفته سبب افزایش ارزش دلار در معاملات صبح شده است.

رسانه‌های ژاپنی آخر هفته به نقل از رئیس بانک مرکزی این کشور گزارش دادند که بانک مرکزی ژاپن نرخ منفی بهره بانکی این کشور را کاهش نخواهد داد.

 در میان اظهارات متناقض مقامات ف

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.