احمد لیایی با اشاره به اینکه محدود بودن منابع مالی سبب تعطیلی برنامه ۱۴۵۰ شده بود، گفت: چند ساعت پس از انتصاب مدیر جدید شبکه قرآن این طرح احیا و با پشتیبانی خداوند تبدیل به متفاوت‌ترین و باشکوه‌ترین برنامه حفظ قرآن ۱۰ سال اخیر صدا و سیما شد.

 برنامه‌ای که قرار بود تعطیل شود متفاوت‌ترین طرح حفظ قرآن صدا و سیما شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، احمد لیایی دبیر طرح 1450 با اشاره به اینکه طرح حفظ قرآن 1450 با وحوریت سوره حدید تا 20 شهریورماه همچنان ادامه دارد، گفت: این طرح در حالی به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود که قرار بود به علت محدودیت در تأمین منابع مالی تعطیل شود؛ اما امروز شاهدیم که با عنایت الهی تبدیل به متفاوت‌ترین طرح حفظ قرآن صدا و سیما در 10 سال اخیر شده و برگزاری آن از شکوه خاصی برخوردار است.

وی به احیای این طرح قرآنی 10 ساله، پس از گذشت چند ساعت از انتصاب محمدحسین محمدزاده به عنوان مدیر جدید شبکه قرآن سیما اشاره کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت‌های مالیف در اختتامیه طرح یک‌هزارو 400 جایزه 200 هزار تومانی و 50 جایزه یک میلیون تومانی به برگزیدگان طرح اهدا خواهد شد.

لیایی درباره تفاوتهای این دوره از برنامه حفظ قرآن تابستانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در 1450 بخش مسابقه کتبی را که از دو سال پیش تعطیل شده بود احیا کردیم و مردم توانستند علاوه بر استفاده از برنامه‌های رادیو، تلویزیون و کلاسهای حضوری که توسط دستگاه‌های قرآنی همکار در این طرح برگزار شد، در مسابقه کتبی هم که در سطح مساجد، نهادهای فرهنگی، و حرم مطهر امام هشتم و حضرت معصومه اجرا شد، شرکت کنند.

وی افزوده شدن نرم‌افزار موبایلی طرح در اواسط برگزاری آن را دیگر تفاوت این دوره با سالهای قبل عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای نصب این برنامه به سایت 1450 مراجعه کنند.

برگزاری همزمان برنامه تلویزیونی برادران و خواهران و استفاده از دو مجری آقا و خانم در 1450 از دیگر تفاوتهایی بود که دبیر این طرح ضمن اشاره به آن تأکید کرد: در سالهای قبل این برنامه برای برادران و خواهران به صورت مجزا برگزار می‌شد، اما امسال بارعایت حدود شرعی به گونه‌ای که مجریان در استودیو بدون ارتباط کلامی با یکدیگر فقط با مهمانان خود ارتباط داشتند، بخش خواهران و برادران را با استفاده از دکری جدید با هم ترکیب کردیم.

دبیر طرح 1450 محور قرار گرفتن خانواده‌های قرآنی را در این دوره طرح از دیگر تفاوتها با دوره‌های پیشین دانست و گفت: سالهای قبل مهمانان ما مؤسسات قرآن بودند اما امسال با محور قرار دادن خانواده به معرفی خانواده‌های قرآنی کشور پرداختیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.