قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : با توجه به تلاش دولت ها در مازندران، متاسفانه بسیاری از مشکلات همچنان پابرجاست و محرومیت پشت سرسبزی این استان، پنهان مانده است.

اطلاع رسانی در مازندران از راه شوسه می گذرد

صنعتی شدن کشاورزی، ذخیره و ساماندهی آب های سطحی و تامین نیاز آبی کشاورزان، یکپارچه سازی اراضی، استقرار صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال پایدار کشاورزی، استقرار صنایع بزرگ، حل معضل زباله، احداث پالایشگاه، تکمیل پروژه های راهسازی و مشخص شدن منطقه ویژه اقتصادی از جمله دغدغه هایی بود که توجه مقطعی دولت ها به این نیازها، گره ای از این مشکلات باز ننمود و مازندرانی ها همچنان در حسرت محقق شدن خواسته هایشان هستند.

دولت یازدهم همانند دولت های گذشته تلاش هایی نمود تا گره ای از این مشکلات باز کند که متاسفانه توفیقات زیادی بدست نیاورد و اگر تلاش هایی هم به ثمر نشسته باشد، ضعف عدم اطلاع رسانی موجب گردید تا مردم از این اقدامات مطلع نشوند.

برای انعکاس عملکرد دولت در مازندران با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تماس گرفتیم که پارسا بخاطر انتخابش بعنوان رئیس مرکز آمار ایران پاسخگو نبود و معاونش نیز ما را به مدیران ستادی استانداری ارجاع داد.

با رایزنی با روابط عمومی استانداری مازندران به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارمازندران معرفی شدیم و با ارائه سوالات مطرح شده، یک هفته منتظر پاسخگویی ماندیم که خیریان پور، جواب تماس های خبرنگارمان را نداد!! و نامید از اطلاع رسانی در راستای عملکرد دولت در مازندران، برای گرفتن پاسخ سوالات مان به نشست خبری استاندار راهنمایی شدیم.

در طول سه سال عمر دولت یازدهم معاونان استاندارمازندران نیز علیرغم اعتراض های مکرر اهالی رسانه ، حتی یکبار نشست خبری برگزار نکردند و گلایه های رسانه ها راه به جایی نبرد و در همچنان روی همان پاشنه می چرخد.

 

ضعف اطلاع رسانی را می پذیرم

استاندارمازندران در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس در رابطه با عدم پاسخگویی مدیران مازنی، ضعف در اطلاع رسانی را پذیرفت و گفت: در راستای ارائه عملکردها باید بیشتر تلاش کنیم.

علاوه بر پاسخگویی، یکی دیگر از مشکلات دولت در مازندران تناقض آمارهای ارائه شده از سوی میران ارشد استان می باشد که بعنوان نمونه رئیس اتاق بازرگانی مازندرن، دبیراجرایی خانه کارگر استان و دبیر کانون کارفرمایان از تعطیلی70درصدی کارخانجات استان خبر می دهند درحالیکه استاندار مازندران بر کاهش نرخ بیکاری تاکید دارد!

ربیع فلاح جلودار در رابطه با تناقض آمارهای ارائه شده از سوی مدیران و سایر تشکل ها، نرخ بیکاری در بهار گذشته را 8/9درصد اعلام می کند و می گوید: بنده نیز این مشکلات را قبول دارم اما این آماری است که مرکز آمار ایران اعلام کرده و باید این اعداد را قبول کنیم هرچند ممکن است با مسائلی که ما مشاهده می‌کنیم متفاوت باشد.

وی در رابطه با پرسش دیگرقدس، درباره قرارگرفتن مدیران درپست های غیرتخصصی خاطرنشان کرد: این مساله را قبول ندارم چراکه اینگونه نیست و مدیران برای قرار گرفتن در مسولیت ها باید هفت خان رستم را پشت سر بگذارند.

استاندارمازندران اضافه نمود: در دولت یازدهم بیش از 4805 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 3832 میلیارد تومان در مازندران به بهره ‌برداری رسيده است.

فلاح با بيان اینکه نرخ تورم روستایی در تير ماه امسال به 3 / 8 دهم درصد رسيده است، یادآور شد: بر اساس اعلام مركز آمار ايران، سهم مازندران از درآمد ناخالص ملی در سال 92، به میزان 4/13 درصد بوده كه در پايان سال گذشته به 4/28 درصد رسيده است.

وی با اشاره به اينکه جلسات ستاد تسهيل، شهر به شهر و با حضور مدیران بانکهای عامل و متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار و مشکلات 221 واحد تولیدی از مجموع 353 واحد مرتفع گردید، می گوید: تا پایان تابستان سالجاری 2200 فرصت شغلی برای متقاضیان کار در استان فراهم خواهد شد.

 

از بخشی نگری پرهیز کنیم

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اينكه محور سواد كوه تا دی ماه بازگشايی و سد گلورد نکا نیز امسال آبگيری خواهد شد، اظهار کرد: به ميزان 480 ميليارد يورو با طرف چينی در خصوص سرمايه گذاری در ساخت سد هراز در قالب فاينانس تفاهم كرديم كه بزودی نهايی و اجرايی می گردد.

فلاح در رابطه با سوال دیگر قدس در رابطه با سرانجام نرسیدن طرح جامع پسماند و حل نشدن معضل زباله، خاطرنشان نمود: در حوزه مديريت پسماند نيز برای تک تک شهرها برنامه داريم و برنامه هایی در قالب برنامه 4 ساله با بهره گيری از سرمايه گذاری خارجی و استفاده از توانمندی بخش خصوصی درنظر داريم كه به صورت كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت اجرا خواهد شد.

وی پرسش دیگر خبرنگار قدس در مورد طولانی شدن پروسه انتخاب مکان منطقه آزاد تجاری را اینگونه پاسخ داد: تاخیر در این مساله به این دلیل است که هنوز به دنبال نظرات کارشناسی و نهایی کردن تصمیم خود هستیم و تاکید می کنم در این رابطه باید از بخشی ‌نگری پرهیز کنیم.

استاندار مازندران درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان ومخالفت‌ها و موافقت‌های این موضوع بیان کرد: انتظارم این است که اگر قرار است هر صحبتی در این رابطه شود با کارشناسی دقیق باشد چراکه کارشناسی بحث نکردن موجب بی‌ اعتمادی خواهد شد.

فلاح با اعلام اینکه استاندار سمنان نیز در این زمینه از من عذرخواهی کرده است، اضافه نمود: ما نیز درباره طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان حرف داریم اما انتظار این است که مباحث به صورت کارشناسی مطرح شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.