قدس ‌آنلاین/محمود مصدق: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از بهره برداری از ۵۸پروژه در هفته دولت خبر داد.

۵۸پروژه سازمان تعاون روستایی بزودی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از بهره برداری از ۵۸پروژه در هفته دولت خبر داد.

 حسین صفایی در نشست رسانه ای به مناسبت هفته دولت، گفت: طبق برنامه پنجساله ششم توسعه کشور باید 1200 تشکل آب بران در کشور ایجاد شود از این رو تلاش داریم تا پایان امسال 150 تشکل آبران را در کشور دایر کنیم.

وی در پاسخ به قدس از کاهش خرید تضمینی شیر توسط تعاونی های روستایی خبرداد و گفت: این موضوع نه به خاطر محدودیت خرید از سوی تعاونی ها بلکه به دلیل متعادل شدن قیمت این محصول در بازار است.

وی با اشاره به این که مداخله سازمان تعاون روستایی در خرید تضمینی شیر موجب افزایش 75 تومانی قیمت پایه این محصول در هر کیلوگرم شده که کمک خوبی به دامداران شده است، تصریح کرد: در حال حاضر خرید تضمینی شیر در ده استان انجام می گیرد و قیمت پایه آن نیز به بالای ۱۲۵۰ تومان رسیده‌ است که اگر این اتفاق نمی افتاد همچنان شاهد تداوم بحران شیر خام در کشور می بودیم.

صفایی میزان خرید شیر خام از دامداران را طی سال جاری 600 تا 700 تن در روز اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل که 1000 تن بوده کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی سپس به بحث خرید گندم و جو پرداخت و گفت: سازمان تعاون روستایی تا کنون ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.