قدس ‌آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری ۱۴ پروژه آبرسانی روستایی استان هم‌زمان با هفته دولت گفت:این پروژه‌ها شامل توسعه و اجرا، کلنگ‌زنی و همچنین اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی روستایی است.

افتتاح ۱۴پروژه آبرسانی روستایی  خراسان جنوبی  درهفته دولت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی  درنشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود:پروژه‌های آبرسانی به روستای مهمویی و همچنین 5 روستای مجتمع آبرسانی پسوچ با اعتباربیش از 18 میلیارد و 680 میلیون ریال به بهره برداری می رسد که نزدیک به 410 خانوار شهرستان بیرجند از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی حامی و دهن‌رود با اعتبار بیش از 9 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهرستان خوسف در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد افزود: 53 خانوار این شهرستان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

بسکابادی به آبرسانی به روستای ذهاب و همچنین روستای استونند از مجتمع آبرسانی قدمگاه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار بیش از بر19 میلیارد و 350 میلیون ریال افتتاح و 153 خانوار از این مجتمع از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه روستاهای نرم و نوده از مجتمع آبرسانی چرمه نوده شهرستان سرایان با اعتبار بیش از شش میلیارد و 238 میلیون ریال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها از پروژه‌های توسعه و اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی به پروژه‌های آبرسانی فاز 2 سرچاه شور و آبرسانی روستای بیشه شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباربیش از چهار میلیارد و 478 میلیون ریال و بهره‌مندی بالغ بر 59 خانوار در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بسکابادی به آبرسانی به روستاهای سلم آباد، جیک و اسفزار شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتبار بیش از هفت میلیارد و 250 میلیون ریال افتتاح و در این پروژه 343 خانوار از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: همچنین حفر و تجهیز چاه شماره 6 مجتمع شهید رجایی و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال در سطح 11 روستای شهرستان زیرکوه با اعتبار بیش از چهار میلیارد و 905 میلیون ریال و بهره‌مندی 11 هزار و 614 خانوار نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح آبفار در هفته دولت سال جاری است.

بسکابادی تعداد خانوارهای بهره‌مند از این پروژه‌ها را 21 هزار و 787 خانوار در 31 روستای استان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: مجموع کل اعتبارات این 14 پروژه 43 میلیارد و 63 میلیون ریال است.

وی به مشارکت اهالی و شوراهای اسلامی روستاها اشاره کرد و افزود: باید مردم در روستاها با کمک خیران آبرسان در مورد آبرسانی به روستاها مشارکت کنند.

بسکابادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است و کارهایی که توسط خود مردم انجام می‌شود نتایج مطلوب‌تری به دنبال دارد، افزود: این اقدامات در سطح بسیار مناسبی انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.