نمایندگان مخالف اصلاحیه لاحیه بودجه سال ۹۵ کل کشور بر مغایر بودن این اصلاحیه با قانون اساسی تاکید کردند.

پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان به دولت مغایر قانون اساسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه، 2 شهریور) قوه مقننه  در مخالفت با کلیات لایحه اصلاح بودجه سال 95 کل کشور  گفت: این اصلاحیه در پی پیش خور کردن بودجه‌های سال آتی است.
وی افزود: کجای ارزیابی و تجدید ارزیابی از منابع به معنی درآمد است؟ مگر معنای بودجه پیش بینی درآمدها و هزینه‌ها نیست.
نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی  با بیان  اینکه در دولت گذشته یک بار تلاش شد که بدهی دولت به بانکها و صندوقها از طریق تجدید ارزیابی‌ها صورت گیرد اما دولت نهم جلوی آن ایستاد تصریح کرد: چرا باید تجارب غلط گذشته را تکرار کنیم؟
شهریاری چاپ اوراق اسناد قرضه را به معنای پیش خور کردن بودجه سالهای بعد عنوان کرد و اظهار داشت: اگر رئیس بانک مرکزی تورم یک رقمی را اعلام می‌کند که از افتخارات این دولت نیز است به همین واسطه است.
همچنین مهرداد بائوج  لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس ش در مخالف با کلیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه 95، اظهار کرد: طبق ماده 148 آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان پس از توزیع گزارش نهایی کمیسیونهای تخصصی، 10 روز فرصت دارند پیشنهادات‌ خود  را برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارائه دهند، اما گزارش اصلاحیه بودجه روز گذشته در اختیار نمایندگان قرار گرفته و امروز در صحن علنی مطرح شده که این خلاف آیین‌نامه داخلی پارلمان است.
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به لاهوتی گفت: گزارش اصلاحیه بودجه هفته گذشته در کازیو نمایندگان توزیع شده است.
در ادامه مهرداد لاهوتی به بیان مخالفتش با کلیات این اصلاحیه پرداخت و گفت: این دومین باری است که این اتفاق در مجلس مطرح می‌شود. یکبار دولت گذشته درخواست 74 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌‌هایش را تقدیم مجلس کرده بود که با مخالفت نمایندگان مواجه شد اما امروز می‌خواهیم به دولت یازدهم اجازه دهیم 45 هزار میلیارد تومان از پولی که اصلا وجود ندارد، بدهی‌هایش را بپردازد که خلاف قانون است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.