‌معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه ۱۴ درصد کل اعتبارات وزارت نفت به بهداشت و درمان اختصاص دارد. در صنعت نفت یک شرایط خاص عملیاتی حاکم است که خانواده ها هم درگیر هستند و این خدمات برای دلگرمی آنهاست.

۱۴ درصد کل اعتبارات وزارت نفت به بهداشت و درمان اختصاص دارد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، عباس کاظمی در حاشیه افتتاح پلی کلینیک تخصصی صنعت نفت اراک و آئین تجلیل از پزشکان در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با اشاره به وجود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط نفت و ۳۰ هزار کیلومتر خطوط گاز گفت: اتفاقات و حوادث در جریان فعالیت‌های نفتی اجتناب ناپذیر است اگر چه شاهد حوادث بسیار بزرگ نفتی در دنیا هستیم، اما کمتر شاهد این حوادث در ایران هستیم به دلیل اینکه نیروهای ایرانی علاوه بر تخصص، ازشجاعت و غیرت برخوردارند.

کاظمی افزود: همانطور که شاهد بودیم مخزنی در پالایشگاه بوعلی دچار حریق شد و سه روز در آتش سوخت، اما  در آن گرمای غیرمتعارف ماهشهر هیچ کس محیط کار را ترک نکرد.

معاون وزیر عنوان کرد: در طول ۵۰ سال گذشته ۵۰۰ حادثه نفتی متفاوت در پالایشگاه های دنیا رخ داده است که فقط یکی از این حوادث به سال ۵۶ ایران بازمی گردد که مربوط به آبادان بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه طب صنعتی اولین بار توسط صنعت نفت ایجاد شد، بیان کرد:  درمان صنعتی را به طور جدی از اوایل دهه ۶۰ شروع کرده ایم که امروز به موفقیت هایی رسیده ایم.

وی گفت: در استان مرکزی یک پلی کلینیک در مهاجران، یکی در اراک و دو مرکز طب صنعتی در پالایشگاه و پتروشیمی وجود دارد.

کاظمی بیان کرد: قبل از دهه ۶۰ تنها تعداد ۹ پالایشگاه در ایران داشته ایم که در حال حاضر به یکصد واحد رسیده که دستیابی به این تعداد نتیجه همدلی بوده است.

معاون وزیر گفت: بیماران را با تقبل ۸۰ درصد هزینه درمان می توانیم به خارج از کشور انتقال دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: پالایشگاه امام خمینی(ره)  شازند جزو پالایشگاه های مدرن دنیاست که تولید بنزین یورو چهار از محصولات این پالایشگاه است که علاوه بر شهر اراک،  بخشی از تهران، کرج و مشهد را پوشش می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.