آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با واعظی وزیر ارتباطات ضمن انتقاد شدید از تلگرام گفت: دولت از پهنای باندی که در اختیار تلگرام قرار می‌دهد درآمدزایی می‌کند اما این درآمد ارزش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را ندارد.

انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی از شبکه اجتماعی تلگرام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت قم فردا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قم با اشاره به اقدامات مثبت دولت در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: دولت باید اقدامات خوب و مفیدی را در زمینه های اقتصادی انجام دهد تا زمینه ساز پیشرفت کشور شود.

وی ادامه داد: حمایت از تولید، حذف یارانه قشر پردرآمد، تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از کالای قاچاق از مهمترین اقداماتی است که دولت باید آن ها را انجام دهد.

این مرجع تقلید با بیان این که یارانه ها بلایی است که به مردم تحمیل شده است، ابراز داشت: افرادی که درآمد های آن چنانی دارند نیز از یارانه ها استفاده می کنند که باید این رویه غلط تکرار نشود.

وی در ادامه به واردات کالاهای قاچاق اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه صدها کانتینر بدون مجوز به کشور صادر می‌شود، که برای مقابله با آن باید قوای سه گانه در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند با کالای قاچاق مبارزه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش موج بیکاری در کشور، خاطر نشان کرد: باید به این مهم توجه داشته باشیم که بیکاری عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه اسلامی است که باید با رشد اقتصاد درون زا با آن مقابله کرد و بیکاری را کاهش داد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی انجام شده بر روی تلگرام، تاکید کرد: خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که افراد با عضویت در تلگرام اطلاعات خود را اختیار مدیران تلگرام قرار می دهند که همین کار می تواند موجب بروز رخدادهای مختلفی شود که با هدایت دشمن انجام می شود.

این مرجع تقلید افزود: ما شاهد بودیم عربستان با همکاری مسئولان غربی فیلم های فاجعه منا را از این شبکه حذف کرد و اجازه نشر آن را نداد.

وی با بیان این که در کشورهای غربی تنها 16 ساعت در ماه از این شبکه استفاده می شود، اضافه کرد: متاسفانه در کشورمان میزان استفاده از تلگرام روزانه بین 5 تا 9 ساعت است که می توان آثار آن را در نمرات و معدل دانش آموزان مشاهده کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ایجاد شبکه ملی اطلاعات لازم و ضروری است، تصریح کرد: تنها راه مقابله با تلگرام ایجاد شبکه ملی اطلاعات است تا بیش از این اجازه ندهیم به مقدسات دینی و مراجع تقلید در تلگرام توهین شود.

وی ادامه داد: روز گذشته باید شنیدن گزارش‌های فضای مجازی نسبت به وضعیت جوانان کشور و تهاجم ضد فرهنگی دشمن گریه کردم، اما با این حال شاهد هستیم ، دولت از پهنای باندی که در اختیار تلگرام قرار می‌دهد درآمدزایی می‌کند اما این درآمد ارزش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.