مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: فردی یونانی که در معامله ۲۸ میلیون یورویی، پول های صندوق بازنشستگی را بازنگردانده بود، بازداشت شد.

بازداشت کلاهبردار ۲۸میلیون‌یورویی صندوق بازنشستگی

به گزارش قدس آنلاين به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر محمود اسلامیان در مصاحبه با خبرنگاران هویت این فرد کلاهبردار را که سه هفته پیش دستگیر شده است یونانی اعلام کرد و در ادامه از تلاش دستگاه قضایی و شخص دادستان تهران آقای دولت ابادی به علت دستگیری متهم اصلی تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی همه این مبالغ به صندوق بازنشستگی کشوری که متعلق به بیت المال است بازگردد .

اسلامیان با بیان اینکه مجموع ثروت صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است هدف اصلی جمع آوری این میزان ثروت را ایجاد رفاه برای بازنشستگان و همچنین کمک به اشتغال در کشور دانست و گفت: بر همین اساس تلاش شده است برای افزایش بهره وری این شرکت ها ۵ هلدینگ تخصصی راه اندازی شود .

وی تعداد بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را یک میلیون و ۲۹۰ هزار بازنشسته برشمرد و گفت: این تعداد با در نظرگرفتن افراد تحت تکفل به ۲ میلیون نفر می رسد که بیش از ۵۰ درصد آنان را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل داده است .

اسلامیان با اشاره به اینکه میانگین سن بازنشستگی در کشور ۵۱/۵ سال است این سن بازنشستگی را بسیار پایین اعلام کرد و افزود: این رویکرد علاوه بر اینکه مانع استفاده از تجارب شاغلان می شود هزینه های زیادی را نیز بر دوش صندوق بازنشستگی کشوری تحمل می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.