رئیس مجلس با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر قدس بیشترین نفع را از درگیریهای منطقه می‌برد، گفت: نباید اجازه داد این درگیریها باعث فرسایش امت اسلامی شود

نباید اجازه داد درگیریهای منطقه باعث فرسایش امت اسلامی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «امین حاج مولیا» رئیس مجلس مالزی با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و مالزی، گفت: روند مثبتی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سالهای اخیر در حال شکل گرفتن است و توسعه مناسبات میان مجالس ایران و مالزی می‌تواند به توسعه مراودات فی‌مابین شتاب بخشد.
وی با ابراز تأسف از تحولات جاری در منطقه، تصریح کرد: پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحرانهای موجود در منطقه، همکاری مستمر کشورهای اسلامی را می‌طلبد.
رئیس مجلس در ادامه بر ضرورت عقلانیت و اتحاد میان کشورهای اسلامی در برابر دشمنان تأکید و خاطر نشان کرد: رژیم اشغالگر قدس بیشترین نفع را از درگیریهای منطقه می‌برد و نباید اجازه داد این درگیریها باعث فرسایش امت اسلامی شود.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از کاهش سطح روابط تجاری دو کشور، گفت: باید با برنامه‌ریزی، تسهیل روابط بانکی و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی، زمینه حضور و فعال‌تر شدن بخشهای خصوصی در ایران و مالزی را فراهم کرد.
همچجنین در ادامه این دیدار «امین حاج مولیا» رئیس مجلس مالزی با ابراز خرسندی از  سفر به جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین، گفت: پارلمان مالزی بر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، به‌‌ویژه با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد.
وی، همچنین جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه و جهان دانست و افزود: بدون شک جمهوری اسلامی نقش مهم و تأثیرگذاری در برقراری ثبات و امنیت در منطقه برعهده دارد.
رئیس مجلس مالزی در پایان برای اجرایی شدن توافقنامه‌ها و توسعه مراودات اقتصادی، به‌ویژه در بخش نفت و گاز میان  شرکتهای مالزیایی و ایرانی تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.