قدس آنلاین - گیلان - نرجس غلامپور : استاندار گیلان از حضور ۴۰۰ فناور با برپایی ۹۰ غرفه در نمایشگاه فن‌بازار منطقه آزاد انزلی خبر داد.

حضور ۴۰۰ فناور در نمایشگاه فن‌بازار

محمدعلی نجفی در جریان بازدید از نمایشگاه فن‌بازار اظهار کرد: بیش از 90  دانشگاه و مراکز رشد علمی در نمایشگاه مذکور حضور دارند.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های علمی و فناوری در گیلان که اندیشه‌های جوان به‌دنبال آن هستند را افتخار بزرگی عنوان کرد و افزود: ایجاد باورها در نسل جدید و انتقال و تبدیل آن به فناوری از اهداف دولت است و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر آن تأکید دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه 400 فناور در نمایشگاه فن‌بازار حضور دارند، تصریح کرد: جذب فارغ‌التحصیلان جوان و اندیشمند در کشور روبه گسترش بوده و گیلان از این توانمندی برخوردار است.

نجفی متذکر شد: کشورهایی که در بخش کشاورزی تولید کلان دارند، دو درصد از اشتغال خود را در این حوزه تامین می‌کنند اما در گیلان این میزان به بیشترین حد رسیده و دنبال بهره‌مندی از این فرصت هستیم.

وی با اشاره به مهمان‌نوازی گیلانی‌ها، بیان کرد: با توجه به اهتمامی که در مسیر مذکور وجود دارد و با مساعدت استانداری، پارک علم و فناوری و اندیشه خوبی که سازمان منطقه آزاد انزلی دارد، گیلان برگزاری نمایشگاه فن‌بازار را دنبال کرده تا شاهد شکوفایی بیشتر در استان باشیم.

نمایشگاه فن‌بازار با فناوری‌های منتخب دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسه‌های تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور از سوم تا پنجم شهریور ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.