سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بامداد پنجشنبه خواستار همکاری ایران و روسیه در موضوع حملات شیمیایی در سوریه شد.

کاخ سفید: خواستار همکاری ایران و روسیه در موضوع حمله شیمیایی در سوریه هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ند پرایس»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد پنجشنبه از ایران و روسیه خواست به تلاشهایی که به گفته وی هدف آنها پاسخگو کردن عاملان حملات شیمیایی در سوریه است، بپیوندند. 
وی در این بیانیه خاطرنشان می‌کند: «ایالات متحده با شریکان بین‌المللی‌اش برای پاسخگو کردن عاملان از طریق ساز و کارهای دیپلماتیک مناسب همکاری خواهد کرد.»
«پرایس» افزود: «از تمام اعضای شورای امنیت و تمامی اعضای کنوانسیون منع سلاخ‌های شیمیایی از جمله ایران و روسیه می‌خواهیم در این تلاش مشارکت کنند.»
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا یادآوری کرد که سازمان ملل متحد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی نتایج تحقیقات خود درباره استفاده از این تسلیحات در برخی نقاط سوریه را منتشر کرده‌اند.  
ساعاتی پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود سازمان ملل متحد و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در گزارشی محرمانه که به رویت این رسانه رسیده، دولت سوریه را به انجام دو حمله شیمیایی متهم کرده‌اند. 
این گزارش همچنین ادعا کرده نیروهای گروه تروریستی داعش از گاز خردل برای حمله استفاده کرده‌اند. 
سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شمیایی گزارش یاد شده را بعد از یک سال تحقیقات درباره 9 حمله در هفت منطقه سوریه، تهیه کرده‌اند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.