قدس آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری گفت: تا پایان دولت، همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار شهرستان فاروج از یک خط اینترنت برخوردار می شوند.

بهره مندی روستاهای فاروج از اینترنت

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود واعظی در جمع مردم شهرستان فاروج و در مسجد جامع این شهرستان با گرامی داشت هفته دولت اظهار داشت: 39 روستای شهرستان فاروج ظرف یک سال ونیم اخیر از اینترنت برخودار شدند.

وی گفت: امیدواریم تا پایان دولت 44 روستای دیگر هم برخودار شوند که با این تعداد، همه روستاهای بالای 15 خانوار شهرستان از یک خط اینترنت برخودارمی شوند.
وی با اشاره به افتتاح نسل سوم تلفن همراه درشهرستان در این سفر افزود: کرد پهنای باند این شهر هم با اقدامات انجام شده 2 ونیم برابر می شود.
واعظی، مجموع رقم هزینه شده برای این طرح ها در شهرستان را 25 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی به خدمات دولت هم اشاره کرد وافزود: کشوری که در آن امنیت باشد فعالیت های اقتصادی، اجتماعی وسیاسی معنا پیدا می کند و امروز ما کشوری تعین کننده در مسائل منطقه هستیم.
واعظی گفت: بازارهای کشورهای مختلف امروز به سوی ما باز شده و شرایط صادرات کشور نسبت به قبل از به ثمر رسیدن مذاکرات1+5 تغییر کرده است.
وی افزود: در 5 ماهه اول سال، 21 درصد در صادرات غیر نفتی افزایش داشته ایم.
واعظی با اشاره به اینکه، 7 هزار و500 واحد صنعتی کوچک ومتوسط در دولت گذشته تعطیل ونیمه تعطیل شده بود که با برنامه ریزی ها ی انجام شده در صدد احیای این واحدها هستیم.
وی گفت: برنامه دولت این است است که 500 هزار فرصت شغلی ایجاد کندو امکانات را به مناطق کمتر برخودار سوق دهد.
وی افزود: در حوزه تلفن هم تلاش شده برخوداری ها انجام شود و از سال گذشته بردن اینترنت به مناطق مختلف را شروع کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: این استان از نظر شاخص های مختلف حوزه کار وزیر میهمان نسبت به میانگین کشوری برخوداری کمتری دارد.
محمود دلپسند افزود: استان جمعیت روستایی زیادی دارد و با توجه به مرزی بودن آن نیازمند توجه بیشتری در حوزه فعالیت های وزیر ارتباطات دارد.
هادی شوشتری، نماینده مردم شهرستان های فاروج وقوچان هم گفت: فاروج به لحاظ جغرافیایی حوزه گسترده ای دارد ودر 17 روستای شهرستان نیازمند بی تی اس، اینترنت پرسرعت وتوسعه وتقویت کابل روستایی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.