وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذاری جدی بر برقراری امنیت و روابط سیاسی در منطقه و جهان دارد و ما قدرت منطقه ای تمام عیار هستیم.

دهقان :ایران قدرتی تاثیر گذار بر برقراری امنیت منطقه و جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: امروز نظام ما از اعتبار و جایگاه عزتمندانه ای در میان همه کشورها و دولت های منطقه و فرا منطقه دارد که محصول وضعیت ثبات و امنیت داخل کشور است.
وی تصریح کرد: ما یگانه کشوری هستیم که در مقابل همه فزونخواهی نظام سلطه ایستاده ایم و ملت و نظام ما از این قدرت بهره مند است که بحران های منطقه را مهار کند و بر آنها اثر بگذارد .
وزیر دفاع با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم و توانمندی های دیپلماتیک کشورمان گفت: این دولت توانست با هدایت رهبر معظم انقلاب، مذاکره های هسته ای را به نتیجه برساند.
وی بیان کرد: پس از برجام و رفع محدودیت های اعمال شده بر فروش محصول های پتروشیمی و فلزات گرانبها، اقتصاد ملی کشورمان رونق گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در مذاکره هسته ای دنبال این بودیم که فناوری صلح آمیز هسته ای و ظرفیت های صنعتی آن را در کشور حفظ کنیم، گفت: ما خواهان این بودیم که حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شود، هیچ محدودیتی برای تحقیق ایجاد نشود، در سایه برجام به فناوری های نوین هسته ای دست پیدا کنیم، در بازار هسته ای جهان رسمیت یابیم و تحریم های اعمال شده بر ملت برداشته شود.
دهقان گفت: با انجام مذاکره ها و توافق هسته ای، حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته و این واقعیت به دنیا اثبات شد که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.
وی افزود: ما را به دروغ متهم می کردند که هدف ایران از فعالیت های هسته ای رسیدن به سلاح اتمی است در حالیکه سیاست اعلامی و اعمالی ما چنین نیست و فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن آن، نقش اصلی و تعیین کننده در این مسیر دارد.
وی با بیان اینکه آژانس انرژی اتمی نیز اعلام کرد که هیچ انحرافی در فعالیت های گذشته ایران در جهت جنگ افزاری نبوده است، تصریح کرد: ما به دنیا ثابت کردیم که صداقت داشتیم و آنچه تشکیلات جاسوسی غرب و صهیونیست ها علیه ما توطئه کردند، نقش بر آب شد.
دهقان با بیان اینکه اکنون کار غنی سازی در کشور انجام می شود، افزود: عده ای اظهار کردند که پذیرفتن پروتکل الحاقی، دست بدخواهان نظام را باز می گذارد و آنها هر وقت اراده کنند می توانند وارد هرجایی در کشورمان بشوند.
وی با رد این موضوع تاکید کرد: طبق پروتکل و اراده سیاسی کشورمان به هیچ عنوان حتی در زمان اوج همکاری، اجازه ورود به مراکز نظامی خاص کشورمان را نمی دهیم.
وی توضیح داد: اگر آژانس انرژی اتمی بخواهد بر اساس اطلاعاتی که به آن رسیده، مکانی را در کشور بازدید کند ما می توانیم اطلاعاتی را در اختیارشان بگذاریم تا نیازی به بازدید نباشد و اگر قرار به بازدید باشد محدود، کنترل شده و مدیریت شده خواهد بود.

*** هیچ محدودیت موشکی را در برجام نپذیرفتیم
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ محدودیت موشکی در برجام نپذیرفتیم، افزود: هیچ بحث محدودیتی نیز در برجام مطرح نبود بلکه در آخرین قطعنامه شورای امنیت آمده که ایران کاری در زمینه طراحی موشک هایی با قابلیت حمل سر جنگی هسته ای انجام نمی دهد.
وی همچنین با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از ابتدا تاکید داشتند که امریکایی ها بد عهدی می کنند و اقدام هایی می کنند که حرکت ما به سمت عناصر قدرت ساز مانند علم و فناوری و توان نظامی و موشکی را محدود کنند، گفت: اما ما اثبات کردیم که ایران عامل ثبات و صلح منطقه ای است و امروز بار مقاومت با جریان نا امن ساز را به دوش می کشیم.
وزیر دفاع وضعیت امروز کشور در بعد داخلی و خارجی را قابل افتخار خواند و گفت: اکنون در داخل کشور از امنیت کامل برخورداریم درحالیکه در برخی کشورهای همسایه به دلیل نا امنی، بی ثباتی و حضور و دخالت بیگانگان شاهد وضعیت نابسامانی هستیم.
وی این امنیت را حاصل تلاش جمعی و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی خواند و افزود: ما همچنان دارای شادابی انقلابی هستیم، ارزش های انقلاب در اولویت خواسته های مردم قرار دارند و راه امام راحل (ره) در دل جامعه ما زنده است که تعالی و پویایی را تضمین می کند.
وی با اشاره به ارتباط وسیع بین مردم و نظام جمهوری اسلامی گفت: نظام سیاسی ما حاصل پذیرش اصل ولایت فقیه است و امروز رهبری حکیمانه، هوشمندانه و درایت مندانه رهبر معظم انقلاب، انسجام و وحدت را در جامعه نهادینه کرده است.

*** رشد پنج درصدی اقتصادی و افزایش 46 درصدی صادرات
وزیر دفاع با بیان اینکه امسال نسبت به سال 92 با افزایش 46 درصدی صادرات مواجه شدیم، اظهار کرد: امسال برداشت گندم به 11 میلیون تن رسید و ذخیره گندم در سیلوهای کشورمان 14 میلیون تن است در حالیکه در سال 92 فقط به اندازه دو تا سه هفته در سیلوها ذخیره داشتیم.
وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش کشاورزی، آبیاری مدرن و زهکشی اراضی گفت: اقدام های خوبی در استان ها بویژه خوزستان، سیستان و بلوچستان و ایلام در زمینه زهکشی انجام شده است.
وی به ایجاد دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان با اشتغالزایی مستقیم برای 40 هزار نفر اشاره و اضافه کرد: در بخش حمل و نقل نیز 457 کیلومتر راه آهن بهره برداری شده و 700 کیلومتر در دست اجراست.
وی با اشاره به تامین اعتبار طرح قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران و شروع عملیات اجرایی آن، خاطرنشان کرد: در بخش بندری کشور نیز ظرفیت پذیرش و تخلیه کالا 16 درصد افزایش یافته است.
سردار دهقان گفت: تراز تجارت خارجی کشورمان نیز پارسال برای نخستین بار مثبت شد و امسال وضعیت بهتری خواهیم داشت.
وی با اشاره به نرخ تورم 45 درصدی در سال 91 گفت: با اقدام های انجام شده در دولت یازدهم پیش بینی می کنیم امسال نرخ تورم را تا زیر 10 درصد کاهش دهیم.
وی میزان تولید نفت و گاز در سال 92 را 2.7 میلیون بشکه در روز اعلام و اظهار کرد: امروز 3.8 میلیون بشکه در روز تولید نفت داریم که 2.5 میلیون بشکه صادر می شود.
وی اضافه کرد: 150 میلیون متر مکعب به تولید گاز ما اضافه شده و امسال نیز با افتتاح مرحله های بعد عسلویه، 100 میلیون متر مکعب دیگر اضافه می شود.
دهقان با اشاره به گاز سوز شدن نیروگاه های کشور که منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش راندمان شده است، گفت: ما اکنون به نقطه صادرات گازوییل نیز رسیدیم و اگر امسال پالایشگاه خلیج فارس به نتیجه برسد از سال آینده بنزین نیز صادر می کنیم.
وی به بهبود کیفیت بنزین و توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهرها افزود: تولید محصول های پتروشیمی 14 درصد و تولید گاز در کشور 25 درصد افزایش یافته و اکنون 95 درصد روستاهای کشورمان از نعمت گاز بهره مندند.
وی محورهای پایه ای فضای کلان اقتصادی کشور را ایجاد ثبات و آرامش ، روند کاهشی نرخ تورم، بهبود فضای کسب و کار، تشکیل ستادهای اقتصاد مقاومتی، تفویض اختیار به استان ها و استقرار دولت الکترونیک برشمرد.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم با حفظ ثبات و آرامش در فضای اقتصادی کشور و پرهیز از تصمیم های عجولانه که منجر به نا امیدی در جامعه می شود، تلاش کرد تا نرخ ارز مدیریت شود.
وی با بیان اینکه جلوی افزایش جهشی قیمت ها در دولت یازدهم گرفته شد، افزود: برای بهبود فضای کسب و کار نیز دولت قوانین و تسهیلاتی را در نظر گرفته و مقرر است حدود هفت هزار و500 واحد صنعتی از این تسهیلات برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 92 منفی 6.8 درصد بود، تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال رشد اقتصادی کشورمان به پنج درصد برسد.

*** نیروهای مسطح ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند
وزیر دفاع همچنین با تاکید بر اینکه امروز نیروهای مسلح ما در بالاترین سطح از آمادگی رزمی و عملیاتی قرار دارند، گفت: ما اطمینان داریم که اگر تجاوز یا تهدیدی علیه ما عملی شود ما با همه توان فرماندهی و تجهیزاتی آن را شکست می دهیم.
دهقان با بیان اینکه صنایع دفاعی ما از دانش فناوری و زیر ساخت های صنعتی، پژوهشی و مدیریتی برخوردارست، افزود: ما تلاش کردیم فناوری های مورد نیاز را با توان داخلی به دست بیاوریم و تا حد قابل توجهی پیش رفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه وابستگی ما به مواد اولیه بسیار محدود است، تصریح کرد: ما دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه های موشکی، فضایی، دریایی و قابلیت های الکترونیکی داشتیم.
وی با بیان اینکه در سه حوزه با دولت و در سطح ملی وارد کار شدیم، گفت: این حوزه ها شامل بالگردی،صنعت ریل و هواپیمایی است.
دهقان توضیح داد: ما قادر به تولید انواع بالگردهای نظامی و غیر نظامی و تولید صنایع مرتبط با ریل مانند موتور و واگن و تولید هواپیما هستیم.
وی با تاکید بر اینکه لازم است حمایت بیشتری از تولید هواپیما در کشور شود، افزود: ما زیرساخت های صنعتی بی نظیری در این زمینه داریم و اکنون کار تولید هواپیمای مسافربری 150 نفره را با همکاری دانشگاه ها در دستور کار داریم.
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه هسا (شرکت صنایع هواپیماسازی ایران) فعال تر شود خواهان حمایت بیشتر از این مجموعه و ماموریت هواپیماسازی آن شد.

*** ارائه گزارش عملکرد باعث ارتقای روحیه امید می شود
وی با بیان اینکه رسیدگی به چند موضوع جدی در دستور کار دولت یازدهم در یک سال باقیمانده قرار دارد، گفت: تلاش برای اجماع نخبگان در جهت حل مسائل اساسی کشور، القای امید به آینده در جامعه و حفظ سرمایه اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، پرهیز از ورود به حاشیه ها و اتمام طرح های نیمه کاره از جمله این موارد است.
وی به هفته دولت نیز اشاره و اظهار کرد: این هفته فرصتی برای همه خدمتگزاران است که گزارش عملکرد خود را صادقانه و به صورت واقع گرایانه به مردم عرضه کند.
وی افزود: این گزارش عملکرد باعث ارتقای روحیه امید در جامعه می شود و برای دولتمردان فضایی پیش می آید که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و فعالیت ها و منابع خود را در جهت رفع مشکل های مردم به کار گیرند.
وی با بیان اینکه این هفته فرصتی برای حضور بیشتر مسئولان در میان مردم است، گفت: آنچه امروز در دهه چهارم انقلاب در عرصه های مختلف در اختیار داریم محصول تلاش همه دولت های گذشته است.
وزیر دفاع با بیان اینکه اکنون بر بامی قرار گرفته ایم که ساخت دولت های گذشته است، افزود: ما همواره مسیر تکامل و تعالی را طی کرده ایم و همیشه باید قدردان کسانی باشیم که بدون منت نهادن به مردم خدمتگزاری کرده اند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دولت روز پنجشنبه چهارم شهریور به نمایندگی از دولت به استان اصفهان سفرکرد.
شرکت در شورای اداری استان اصفهان، افتتاح طرح های استانی، دیدار با نخبگان استان، حضور در برنامه تلویزیونی زنده رود و سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان از برنامه های سفر سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان به این استان است.
به دنبال انفجار تروریستی در هشتم شهریورماه سال 1360، محمد علی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند که به منظور پاسداشت این بزرگان، هر ساله از دوم تا هشتم شهریور ماه به نام هفته دولت نام گذاری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.