مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت: برجام ضمن تفاهم با قدرت های بزرگ دنیا، زمینه تبدیل ایران به قدرت اول منطقه را فراهم کرده است.

 برجام، ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حمید بعیدی نژاد روز پنجشنبه در شورای اداری و یادواره 44 شهید کارمند کاشان افزود: قدرت هر نظام بر اساس شاخص های نظامی و اقتصادی است اما شاخص های معنوی نیز در قدرت کشورها سهم بزرگی ایفا می کند.

وی افزود: قدرت گرفتن انقلاب و نظام اسلامی به هیچ وجه با شاخص های مادی قابل توجیه نیست چرا که تمام قدرت های مسلح دنیا برای به بحران کشیدن کشور ما دست به کار شدند اما ایثارگری جوانان و شهیدان این سرزمین که با روحیه ایمان وارد جبهه ها شدند، برتری اراده ایمان را بر سلاح نشان داد.
وی تاکید کرد: امروز شرایطی پیش آمده است که حتی عراق که روزی در برابر ایران می جنگید، بطور رسمی اعلام می کند اگر کمک های نظامی و تسلیحاتی ایران نبود این کشور امروز در دست داعش بود.
مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت: دشمن در ادامه سیاست های استکباری خود از بهانه بحث هسته ای استفاده و برای کشور ما بحران ایجاد کرد تا جایی که شش قطعنامه علیه ایران توسط شورای امنیت امضاء شد و برنامه های هسته ای ایران را تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی معرفی کردند.
وی تاکید کرد: تحریم ها و گزینه های تهدید روی میز بود و نفت ایران را تنها پنج کشور جهان و در حد 700 هزار بشکه خریداری می کردند.
وی گفت: آنها قصد داشتند میزان فروش نفت ایران به صفر برسد و طرحی داشتند که کالاهای مورد تایید آنها با اجازه شورای عالی امنیت ملی خریداری شود.
بعیدی نژاد افزود: ممنوعیت کامل تجارت با ایران مدنظر غربی ها بود و ما در این شرایط وارد مذاکره شدیم و اولین دور مذاکرات در عمان بطور محرمانه با آمریکا آغاز شد و در آن جا اعلام کردیم حقوق مسلم ملت ایران و غنی سازی باید به رسمیت شناخته و محدودیت ها و فشارها لغو شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر به شرایطی رسیده ایم که طرفین ما ناچار شده اند تمام حقوق هسته ای کشور ما را به رسمیت بشناسند و این در تاریخ روابط بین الملل بی سابقه است.
وی گفت: در حال حاضر شکاف بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد و این گونه رویارویی نیز بی سابقه بوده است.
وی افزود: دوران اقتدار و عزت دولت ایران آغاز شده و حتی غربی ها اذعان کرده اند که قدرت ایران عامل ثبات در منطقه است و اینک شرایط نوینی آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.