۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 416465

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای دیدار با نخست‌وزیر و مقامات ارشد هند وارد این کشور شده از افزایش سطح همکاری با این کشور در تمام زمینه ها خبر داد.

مهمترین اولویت سیاست خارجی از زبان شمخانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به فرودکاه بین المللی ایندرا گاندی در دهلی نو  در جمع خبرنگاران گفت: ارتقاء همکاریهای همه جانبه با کشورهایی که در دوره تحریمهای ظالمانه اقتصادی در کنار ما بودند مهمترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ویژگیهای دور جدید همکاریهای دو کشور که در سفر اخیر نخست وزیر هند به ایران پایه گذاری گردید اظهار داشت: مجموعه زمینه های لازم برای ایجاد جهش در مناسبات تهران ودهلی نو در  ابعاد دوجانبه،منطقه ای و بین المللی فراهم شده است.

شمخانی با اشاره به مشترکات قابل توجه و برداشتهای مشترک ایران و هند در بسیاری از موضوعات سیاسی،امنیتی وفرهنگی اظهارداشت: ارتقاء سطح همکاریهای فی مابین در ابعاد سیاسی،امنیتی،دفاعی و اقتصادی مهمترین اولویت مسولین دو کشور در فضای پسا برجام است.

وی گفت: مشترکات تمدنی،تاریخی و مذهبی میان دو کشور با توجه به جامعه عظیم مسلمانان در هند،  زمینه بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات فرهنگی  میان ایران و هندایجاد نموده است .

شمخانی افزود: در شرایطی که جریان تروریسم تکفیری با ارایه قرائتهای دروغین از دین حنیف اسلام چهره مسلمانان در جهان را مخدوش نموده باید با افزایش ارتباطات هدفمند میان مسلمانان جهان با ریشه های اعتقادی فتنه تروریسم مقابله شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بعد از ظهر امروز ودر اولین برنامه سفر کاری خود با ناریندرا مودی نخست وزیر هند دیدار وگفتگو خواهدکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.