وزیر کشور از تدوین قانون نظام جامع انتخاباتی در سطح کشور خبر داد و گفت: طی حدود ۵ سال حدود دو هزار واگن به سیستم حمل‌ونقل کشور اضافه می‌شود.

خبر وزیر کشور از تقدیم لایحه جامع انتخاباتی به هیات دولت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، وزیر کشور از تدوین قانون نظام جامع انتخاباتی در سطح کشور خبر داد و گفت: طی حدود ۵ سال حدود دو هزار واگن به سیستم حمل‌ونقل کشور اضافه می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با قانون جامع انتخابات اظهار کرد: ما نظام جامع انتخاباتی نداریم. انتخاباتی که در ریاست‌جمهوری، خبرگان، شوراها و مجلس انجام می‌شود، هر کدام دارای قانون مستقل است که دارای اشکالات زیادی است.

وی افزود: اما وزارت کشور نظام جامع را به‌صورت لایحه دیروز تقدیم دولت کرده که به‌زودی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به مجلس ارسال می‌ شود. امیدواریم تصویب شود و قانون جامع انتخابات در کشور داشته باشیم

وزیر کشور در رابطه با فعالیت‌های دولت در بحث احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: وحدت، انسجام، نشاط و تحرک خوبی در احزاب و گروه‌های سیاسی وجود دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در کشور حدود هشت هزار سمن فعال وجود دارد، اظهار داشت: حدود ۳۵ درصد این گروه‌ها و احزاب در زمان دولت فعلی دارای مجوز شده‌اند و خانه احزاب که حدود ۱۰ سال تعطیل بود در همین دولت دوباره راه‌اندازی شد.

وزیر کشور تصریح کرد: در انتخابات قبلی دو انتخابات با دو قوانین مختلف اجرا شد و بیش از ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که دو برابر دوره‌های گذشته بود.

وی اظهار کرد: در انتخابات دوره‌های گذشته به‌طور متوسط ۱۲ نفر کشته داشتیم که در این انتخابات هیچ موردی گزارش نشده است.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اردیبهشت سال ۹۶

رحمانی فضلی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ خبر داد و گفت: ما در دوره انتخابات بعدی سه انتخابات با سه قانون متفاوت را در یک تاریخ برگزار می‌کنیم، انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و هچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس برای برخی از استان‌ها که نمایندگانشان فوت شده یا رای‌شان باطل شده است.

وزیر کشور افزود: از دی ماه سال جاری ستاد انتخابات را در استان‌ها فعال می‌کنیم و ثبت‌نام شوراها از اسفند سال جاری و ثبت‌نام ریاست‌جمهوری از فروردین سال ۹۶ آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.