قدس آنلاین: عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت اسلامی واحده گفت: با گفتمان و اندیشه اسلامی می توان عزت داشت و عزتمند زندگی کرد.

رسیدن به عزت در سایه گفتمان و اندیشه اسلامی محقق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کمیلی صبح امروز در اردوی آموزشی جهان اسلام (مشهد پایگاه تربیت نیروهای جهانی انقلاب اسلامی) در جمع فعالان فرهنگی مساجد محوری مشهد، اظهار داشت: فهم شرایطی که منجر به تحقق انقلاب شد؛ بهتر می‌تواند ما را در مسیر رسیدن به عزت اسلامی، یاری کند.
وی افزود: وقتی دو قطبی شوروی و آمریکا به راه افتاد بخشی از کشورها به سمت یک قطب و بخشی دیگر نیز به سمت قطب دیگر حرکت کردند و شاه که وابسته به آمریکا بود تحریم نفتی رژیم صهیونیستی، توسط کشورهای اسلامی را در دوجنگ سال‌های 67 و 73 حل کرد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت اسلامی واحده با بیان اینکه شاه حافظ منافع آمریکا در منطقه بود، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که در منطقه رخ می‌داد یا وابسته به آمریکا و یا وابسته به شوروی بود و در کشورهای اسلامی سه جریان سکولار، ملی‌گرا و اسلام‌گرا وجود داشت که در میان این سه جریان، جریان اسلام‌گرا همزمان با پیروزی انقلاب رشد کرد.

کمیلی تصریح کرد: علت عدم مؤفقیت استعمار از قرن 15 تا 19 وجود امپراطوری‌های بزرگ اسلامی بود.

وی تأکید کرد: چند سال پس از فروپاشی عثمانی کسی روی کار آمد که چادر را از روی سر زن سنی کشید و چند سال بعد نیز در ایران چادر از روی سر زن شیعه کشیده شد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت واحده با اشاره به اینکه امام علی(ع) نسبت به خلفا انتقاداتی داشتند، اما حاضر نشدند که کفر به جان، مال و ناموس مسلمانان ورود پیدا کند، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در ترکیه چون اسلام گرایی در حال اجرا بود آمریکایی‌ها کودتا کردند و نباید اجازه دهیم که کفر بر مسلمانان حاکم شود.

کمیلی گفت: شبهه غربی بودن انقلاب اسلامی تا زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در میان برخی‌ها وجود داشت و در این رویداد ماهیت غربی نبودن، انقلاب اسلامی شفاف شد.

وی افزود: با گفتمان و اندیشه اسلامی می‌توان عزت داشت و امام خمینی(ره) بر این موضوع تأکید داشتند و موج هویت اسلامی پس از انقلاب آنقدر پررنگ شد که امروز برخی معتقدند کودتا در ترکیه به خاطر نگرانی از وقوع یک انقلاب اسلامی در آن کشور بود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت واحده با اشاره به اینکه غربی‌ها از ترویج دین احساس خطر می کنند، بیان کرد: تدبیر خاص امام راحل(ره) در آزادسازی گروگان‌های سیاه پوست امریکایی عاملی مهم در جذب و رشد سیاه پوستان در مسیر اسلام شد.
بازخوانی مبانی انقلاب و امام

کمیلی تصریح کرد: متأسفانه مبانی ایدئولوژی امام خمینی(ره) برای برخی از بچه حزب اللهی‌ها مشخص نیست و باید این مبانی را بازخوانی کنیم تا بدانیم که خواسته ایشان از ما که آن را فراموش کردیم چیست و طبق آن خواسته حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دوگانه شیعه و سنی را تغییر دادند و دوگانه اسلام آمریکایی و اسلام ناب را جایگزین آن نمودند، تأکید کرد: دولت‌های غربی هیچگاه طرفدار این انقلاب نبودند و هرگز نباید به لبخند آنها خوشبین و دلگرم شد و به فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باید به مردم به عنوان طرفداران اصلی انقلاب اعتماد کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.