عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آمریکا باید بدانند مسئول جان تفنگداران آنها در خلیج فارس دولت آمریکا می باشد

دولت آمریکا اهمیت چندانی برای جان تفنگداران خود قائل نیست/ تفنگداران آمریکایی که در جزیره فارسی دستگیر و سپس رها شدند بسیار شانس آوردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، 4 فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تنگه هرمز به یک فروند ناو آمریکایی به نام یو اس اس نیتز (USS Nitze) نزدیک شدند.
یک مقام در وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، این اقدام قایق‌های سپاه را غیرحرفه‌ای و ناامن خوانده و در این باره گفته است: این قایق‌ها تا فاصله 300 یاردی (270 متری) ناو جلو آمده بودند.
در همین زمینه حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بامیزان، اظهار کرد: بعد از دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا در آبهای سرزمینی ایران در دی ماه گذشته، نوعی احساس حقارت در آمریکایی ها شکل گرفت و امروز می بینیم که آنها هر از چند‌گاهی سعی می کنند با انجام سلسله مانورهای نظامی در خلیج فارس، این حقارت را تحت الشعاع قرار دهند و به نیروهای مستقر خود در این منطقه به نوعی روحیه تزریق کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در قبال حریم دریایی، زمینی و هوایی خود کاملا حساس است و باید گفت که در موارد گذشته درگیری ما با ناوهای آمریکایی، نیروهای ایرانی کاملا به وظیفه خود عمل کردند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: فرضیه ضعیف تر نیز آن است که روند دیپلماتیک شکل گرفته میان دولت های ایران و آمریکا در داخل آمریکا با مخالفت "جریان مقابله نظامی با ایران" روبرو شده و این مخالفان نیز کسانی هستند که در ارتش آمریکا صاحب نقش هستند و سعی شان بر این است که اقدامات تحریک آمیزی در برابر ایران انجام دهند تا فضای دیپلماتیک شکل گرفته تضعیف شود.
فلاحت پیشه تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای خود با هیچ کشوری تعارف ندارد و شاید همان تفنگداران آمریکایی که در جزیره فارسی توسط نیروهای ما دستگیر و سپس رها شدند، بسیار شانس آوردند چرا که اگر رافت اسلامی ما نبود حتما تفنگداران آمریکایی در آبهای سرزمینی ما کشته می شدند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم آمریکا باید بدانند مسئول جان تفنگداران آنها در خلیج فارس دولت آمریکا می باشد خاطرنشان کرد: طبق کنوانسیون های بین المللی کشورها حق دارند در قبال آب های سرزمینی خودشان حساس باشند و تجاوز به آب های سرزمینی کشورها اجازه شلیک گلوله را به کشور میزبان می دهد و اگر اتفاقی در این رابطه میان آمریکا و ایران رخ دهد، مسئولیت جان تفنگداران آمریکایی بر دوش خود دولت آمریکا خواهد بود.
وی همچنین در پایان اذعان کرد: با شرایط کنونی به نظر می رسد که دولت آمریکا اهمیت چندانی برای جان تفنگداران خود قائل نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.