وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت داروی داخلی به‌دلیل نرخ تورم است و اگر بیش از این باشد داروخانه تخلف کرده است.

 افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت دارو به‌علت "نرخ تورم"/ بدهی ۸هزار میلیاردی دولت به بیمه‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در نشستی خبری که در محل مهمانسرای استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: افزایش قیمت 10  تا 12 درصدی قیمت داروی داخلی به‌دلیل نرخ تورم است و اگر بیش از این باشد داروخانه تخلف کرده است.

وی افزود: داروی خارجی طبق فراخوان بین المللی افزایش می‌یابد و براساس سامانه موجود نباید گران می‌شد.

هاشمی با اشاره به بدهی 8هزار میلیاردی بیمه‌ها تصریح کرد: بدهی بیمه‌ها طولانی شد و دولت اصلاحیه بودجه را پیشنهاد داد تا بتواند از طریق فروش اوراق مالی این بدهی را تأمین کند که این امر بستگی به تحرک اقتصاد، برنامه و بودجه دارد تا اوراق به فروش برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مجلس شورای اسلامی طرح فروش اوراق مالی را تصویب کرد که انجام آن اکنون بستگی به اقدام و عمل دارد.

وی درباره افزایش تخت‌های بیمارستانی گفت: در مورد تخت‌های بیمارستانی صحبت‌های زیادی انجام شده که هنوز به جایی نرسیده، امیدواریم تا یکی دو ماه آینده به مرحله اجرایی برسد که البته اجازه بدهیم نشست سه‌جانبه بین آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی و وزارت بهداشت برگزار شود تا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

هاشمی درباره عدم تکمیل بیمارستان هاشمی‌نژاد و امداد و نجات جنوب شهر مشهد گفت: اعتبارات باید توسط دولت و مجلس تأمین شود و اگر ندهند چون در ردیف تأمین اعتبار قرار دارد در سال‌های آینده تأمین می‌شود؛ البته منابع باید از اعتبارات داخلی استان توسط شهرداری، استانداری، آستان قدس رضوی و وزارت بهداشت تأمین شود.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست تصریح کرد: هر کدام از بیمارستان‌ها ردیف بودجه مستقل دارند؛ در واقع بیمارستان هاشمی‌نژاد اعتبارش توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تأمین می‌شود و احداث بیمارستان‌های جدید کاری جدید هستند.

حمید محرابی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تخت‌هایی روی پشت‌بام یکی از بیمارستان‌ها اظهار داشت: یک زمانی کمبود تخت داشتیم اما در حال حاضر 650 تخت مصوب و 4900 تخت فعال داریم در واقع وزارت بهداشت 3000 تخت برای جایگزینی به ما داد که کم‌کم جایگزین می‌کنیم و قبلی‌ها را به پشت‌بام منتقل کردیم که به‌صورت یکجا به مزایده می‌گذاریم و گاهی نیز خیرین تعمیر می‌کنند و به ما برمی‌گردانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.