فرمانده موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: امروز ناوگان دریایی جمهوری‌اسلامی ایران در امنیت کامل ماموریت اقتصادی خود را به انجام می‌رساند و با متجاوزانی که قصد برهم زدن امنیت در مرزهای آبی را داشته باشند با قاطعیت برخورد می‌کند.

نیروی دریایی در امنیت کامل ماموریت اقتصادی خود را به انجام می‌رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا منطقه خراسان‌شمالی، امیر دریادار علی وفادار  در نشست خبری در بجنورد، اظهار کرد: از سال 86 تاکنون هیچ تعرضی به ناوگان دریایی کشور در آب‌های آزاد نشده است و اکنون 34 ناوگروه در دریاها در حال دریانوردی و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش است.

وی با اشاره به اینکه امروز دزدان دریایی و دشمنان اگر فکر تعرض به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌های تجاری را داشته باشند، با شدیدترین واکنش از سوی نیروی دریایی ارتش مواجه می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: از توانایی‌های این نیرو می‌توان به نجات کشتی تجاری چین در سال 91 اشاره کرد که با وجود سه هزار کیلومتر فاصله، نیروی دریایی ایران وارد عمل شد و کشتی تجاری چین را از شر تجاوز دزدان دریایی نجات داد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش طی 34 ناوگروه، سه هزار و 200 کشتی را اسکورت کرده است، خاطرنشان‌کرد: در زمان جنگ نیز، 10 هزار کشتی نفتکش توسط دلاورمردان نیروی دریایی اسکورت شد و هیچ خللی در سیستم اقتصاد و صادرات نفت در آن دوره به‌وجود نیامد.

وفادار با بیان اینکه از وظایف بزرگ نیروی دریایی این است که اجازه اختلال در اقتصاد کشور در مرزهای آبی را به متجاوزان نمی‌دهد، تصریح کرد: طبق بیانات مقام‌معظم رهبری به این نیرو باید به عنوان نیروی راهبردی نگریسته شود.

وی با اشاره به موضوع تحریم‌های علیه جمهوری‌اسلامی ایران در سال‌های گذشته، این تحریم‌ها در بخش صنعت نیروی‌دریایی را بی‌اثر خواند و یادآور شد: این تحریم‌ها از اقتدار نیروی دریایی و قوای نظامی کشور نکاسته و مغز متفکر و نخبگان کشور در این دوره همه جانبه و جانانه پای کار بودند و اجازه ندادند صنعت نظامی کشور دچار اختلال شود.

فرمانده موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش، یادآور شد: امروز به غیر از ایران، هیچ یک از کشورهای منطقه در خلیج فارس جرات نزدیک شدن به ناوگان دریایی آمریکا تا شعاع 10 کیلومتری را ندارند، اما ناوگان دریایی ارتش این جسارت و آمادگی کامل را دارد تا علاوه بر اجازه ندادن فکر تعدی و تجاوز به مرزهای آبی کشور، در صورت لزوم آن‌ها را تحقیر و کوچک کند.

افتتاح دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در خراسان‌شمالی به عنوان سومین استان بدون ساحل کشور

امیر دریادار وفادار همچنین در بخشی از سخنان خود، از افتتاح دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در خراسان‌شمالی به عنوان سومین استان بدون ساحل کشور خبر داد و یادآور شد: بعد از انقلاب فقط در استان‌های شیراز و اراک این نمایندگی تاسیس شد و با پیگیری‌های لازم، این افتخار نصیب استان شده تا فعالیت نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بجنورد از دوشنبه آغاز شود.

وی سهولت در گزینش نیروی انسانی داوطلب جهت خدمت در نیروی دریایی، گسترش فرهنگ و آشنایی با فعالیت‌های این نیرو، حمایت نیروی دریایی از ورزش‌های آبی، احداث مهمان پذیری نیروی دریایی در استان و معرفی پتانسیل‌های استان به زائران مشهد مقدس، تجلیل از خانوداده شهدا و بازنشستگان نیروی دریایی و غیره را از مزایای افتتاح دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در استان‌های غیر ساحلی و دور از دریا عنوان کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با گلایه از عدم همکاری مسئولان استانی در جهت نصب المان نیروی دریایی در یکی از میدان‌های مطرح بجنورد، تصریح‌کرد: نیروی دریایی ارتش آماده است تا با هزینه کرد یک میلیارد و 200 میلیون ریال، المان مربوط به این نیرو را به پاسداشت 6 شهید نیروی دریایی این استان و معرفی بیشتر خدمات دریادلان در یکی از میادین مرکز این استان نصب کند که تاکنون همکاری‌های لازم مسئولان صورت نگرفته است.

وفادار با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌های کشور در مراکز استان‌های خود متقاضی و پیگیر نصب المان هستند، خاطرنشان‌کرد: به‌دلیل اینکه خود از فرزندان استان هستم پیگیر نصب و نام‌گذاری میدانی از میدان‌های بجنورد با موضوع نیروی دریایی هستم که از دو سال گذشته تاکنون متاسفانه همکاری‌ها ضعیف بوده و از مسئولان انتظار می‌رود از این فرصت، استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه 6 شهید نیروی دریایی، جانبازان و آزادگان و 70 پرسنل بازنشسته این نیرو از خراسان‌شمالی هستند، گفت: اکنون 400 الی 500 نفر از دریادلان کشور از فرزندان غیور و افتخار آفرین این استان هستند که تلاش بر این است تا با تاسیس نمایندگی، به نوعی از زحمات این عزیزان نیز قدردانی شود.

وی با قدردانی از مسئولان استان در جهت راه‌اندازی دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در بجنورد، یادآور شد: به‌صورت رسمی این دفتر در محل خیابان منبع آب، خیابان ملاصدرا در مرکز استان روز دوشنیه افتتاح می‌شود و مسئولیت این دفتر نیز بر عهده یکی از نیروهای بومی استان است که از جنوب کشور به بجنورد منتقل شده است.

فرمانده موشکی نیروی دریایی راهبردی ارتش همچنین از اختصاص هزار متر زمین در محل کیلومتر سوم جاده ارکان-روبروی پمپ گاز CNG خبر داد و اظهار کرد: پس از دریافت مجوز و پروانه ساخت، تا پایان سال کلنگ‌زنی سایت اداری نیروی دریایی ارتش نمایندگی خراسان‌شمالی، با حضور مسئولان ارشد این نیرو انجام می‌شود.

امیر دریادار وفادار با اشاره به روند کند اختصاص میدانی در بجنورد به نام نیروی دریایی، اضافه‌کرد: تا هفتم آذرماه که روز نیروی دریایی است، ماکتی با سازه پیشرفته طبق هماهنگی‌های انجام شده در روستای طبر بجنورد نصب می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع و حضور رهبر انقلاب جهت افتتاح میدان نیروی دریایی بندرعباس در سال‌های گذشته، از مسئولان خراسان‌شمالی نیز انتظار می‌رود تا با همکاری المان یاد شده با سازه‌ای بسیار زیبا در یکی از میدان‌های اصلی شهر بجنورد نصب شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نیروی دریایی، خواستار معرفی ظرفیت‌ها و اهمیت فعالیت این نیرو به مردم جامعه شد و اظهار کرد: امروز باید به دریا به چشم یک نعمت نگاه کرد نه تفریح و جوانان باید با قدرت نیروی دریایی و اهمیت آن در تامین امنیت و مبادلات اقتصادی آشنا شوند.

وی با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر مرز دریایی آبی در کشور، خاطرنشان‌کرد: کشورهایی مانند افغانستان در حسرت یک کیلومتر مرز آبی هستند و صدام حسین نیز به جهت گسترش مرزهای آبی خود از 70 کیلومتر به هزاران کیلومتر به آبادان حمله کرد که با دفاع 34 روزه نیروهای دریایی مواجه شد و کاری از پیش نبرد.

وفادار، نقش پر رنگ شهید صفا از فرزندان خراسان‌شمالی، در جنگ 34 روزه خرمشهر که منجر به شهادت این فرزند برومند نیروی دریایی شد را مهم و اثر گذار توصیف کرد و یادآور شد: اگر جانفشانی این فرماندهان با ارزش و نیروهای متعهد در آن دوره نبود امروز بیگانگان به فکر تعدی به مرزهای آبی و برهم زدن آرامش مرزهای آبی کشور بودند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیروی دریایی ارتش در بخش موشکی و دفاعی در آمادگی کامل به سر برده و یکی از مجهزترین نیروهای دفاعی کشور است، تصریح‌کرد: تا قبل از انقلاب موشک‌های این نیرو برد سه کیلومتری داشت و امروز موشک‌های کروز با برد 300 کیلومتر و موشک‌های پیشرفته با برد سه هزار کیلومتر در اختیار نیروی دریایی ارتش است و این نهاد با حضور پرسنل متعهد در حال دفاع و برقراری امنیت در مرزهای آبی کشور در دریای خلیج فارس و خزر است.

وی در بخشی از سخنان خود در زمینه جذب نیروی انسانی، اعلام کرد: نیروی دریایی هرساله در دو نوبت به جذب درجه‌دار نیروی دریایی و یک مرحله جذب کارمند و یک مرحله جذب افسر می‌پردازد و داوطلبان با حضور در مبادی مربوطه می‌توانند پس از طی کردن مراحل پزشکی و اداری به عنوان کادر و درجه دار وارد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شوند.

 وفادار، تهیه فیلم و برگزاری مسابقات ورزشی به‌ویژه ورزش‌های مربوط به شنا و استخر را از برنامه‌های نیروی دریایی در سطح کشور ذکر کرد و یادآور شد: این نیرو آمادگی دارد تا با اداره کل ورزش و جوانان این استان در جهت برگزاری مسابقات و راه‌اندازی سالن‌های ورزشی در خراسان‌شمالی، همکاری کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.