قدس ‌آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مناسب در کاهش بسیاری از تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر است گفت: متأسفانه بسیاری از موتورسوارن به استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین توجهی ندارند و باید در این راه فرهنگ‌سازی شود.

فرهنگ‌سازی مناسب در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی دردیدار فرماندهان انتظامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرصت خدمت به مردم در نیروی انتظامی از نعمات الهی است گفت: برقراری نظم و ایجاد احساس امنیت از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی اظهار کرد: نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت پایدار در کشور است و باید مسئولان و تمام کسانی که در این نیرو خدمت می‌کنند با خلوص نیت و هدف رضایت الهی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای در استان اظهار داشت: عوامل متعددی از جمله سهل‌انگاری رانندگان، مسئولان و پیمانکاران ساخت راه در بروز این تصادفات نقش دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مناسب در کاهش بسیاری از تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر است افزود: متأسفانه بسیاری از موتورسوارن به استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین  توجهی ندارند و باید در این راه فرهنگ‌سازی شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز درابتدای این دیدار با بیان اینکه در محور بیرجند- قاین تصادفات زیادی منجر فوت شده است افزود: این محور دارای نقاط حادثه‌خیز زیادی است که تا ۲۰ روز آینده دو نقطه حادثه‌خیز در این محور اصلاح می‌شود.

سرهنگ مجید شجاع اظهار داشت: از ابتدای امسال 100 کشته در جاده‌های خراسان جنوبی داشته‌ایم.

وی از افزایش هشت‌ درصدی تصادفات خبر داد و گفت: استاندارد نبودن راه‌ها، حجم تردد و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان باعث به وجود آمدن این تصادفات شده است که باید فرهنگ رانندگی در جامعه نهادینه‌ شده و مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف 13 و نیم تن مواد مخدر از ابتدای امسال خبر داد و افزود: کشفیات در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

شجاع با اشاره به ورود 88 درصدی مواد مخدر از حوزه سیستان و بلوچستان از افزایش هفت‌ درصدی سرقت در امسال خبر داد و گفت: همچنین سرقت اتومبیل 9 درصد کاهش، کیف‌قاپی 27 درصد کاهش و سرقت مغازه‌ها 13 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: بیش از 90 درصد فضای مجازی در سطح استان نظارت می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه همچنین بیش از 70 درصد از جرم‌های فضای مجازی منجر به کشف می‌شود ادامه داد: فرماندهی انتظامی، فرماندهی مرزبانی و فرماندهی مرکز آموزش محمد رسول‌الله(ص) فعالیت‌های خوبی در استان انجام داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.