قدس آنلاین - ایلام – وحید صدر: برای اولین بار در صدا و سیمای مرکز ایلام برنامه ای به روی آنتن می رود که با حضور میهمانان متعدد، متفاوت از دیگر برنامه ها مخاطبان بسیاری را جذب کرده است.

«مانگه شو» جُنگی برای معرفی آثار تاریخی و موسیقی سنتی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، برنامه «مانگه شو» یا همان «شب مهتابی» سیمای مرکز ایلام که مخاطبان بسیاری در داخل و خارج از استان دارد، در «قلعه والی» که مکانی تاریخی در شهر ایلام است به صورت زنده به روی آنتن می رود.

لباس سنتی مجریان برنامه، استفاده از پوشش های سنتی و وسایل سنتی در دکوراسیون همچون «گلونی» و «چیت» در قلعه تاریخی والی مخاطبان را برای دقایقی به حال و هوای گذشته ایلام می برد و با طنزپردازی های هنرمندانه هنرمندان مرکز ایلام، خستگی روز را از تن مخاطبان دور می کند.

اجرای موسیقی زنده کردی توسط هنرمندان ایلامی نیز که در دیگر برنامه های این مرکز همواره اجرا می شود، حس و حال بینندگان را دگرگون کرده و شادی و نشاط را به مخاطبان هدیه می دهد.

موسیقی سنتی - محلی ایلام که همان «ساز و دهل» است با اجرای هنرمندانه گروه موسیقی سنتی، دوستداران این موسیقی را به وجد آورده و برای لحظاتی هم که شده آنان را شادمان می سازد و در شب های گرم تابستان ایلام مخاطبانی بسیاری را چه در استان ایلام و چه در دیگر استان ها به پای گیرنده نشانده و به آنان یادآور می شود که هنوز موسیقی سنتی – محلی ایلام زنده است.

این برنامه که در فضای باز قلعه والی ایلام با حضور هر شب بیش از 50 میهمان با هدف معرفی آثار باستانی، فرهنگ، سنت، احیای پوشش محلی ایلامی، موسیقی سنتی – محلی و ... بر روی آنتن می رود، علاوه بر گفتگو با میهمان ویژه ای که هر شب در برنامه حضور دارد، بیشتر با محوریت طنز پیش می رود.

از خصوصیات بارز این برنامه که می شود گفت اولین برنامه با این ویژگی است که از سیمای مرکز ایلام پخش می شود، حضور میهمانان متعدد از شهروندان، کارکنان دوایر دولتی و ... است که شور و نشاط مضاعفی چه در بین میهمانان و چه در بین مخاطبان ایجاد کرده است.

همکاری خوب میراث فرهنگی استان برای در اختیار گذاشتن قلعه والی بعنوان یکی از نمادهای تاریخی ایلام به عوامل این برنامه، که حاصل رایزنی های مناسب مدیران صدا و سیمای ایلام است، نشان دهنده همدلی و همراهی مسئولان در جهت معرفی ایلام بعنوان یکی از مناطق تاریخی و دیدنی کشور است.

فعالیت 25 نفر از عوامل فنی، هنری، اجرایی و ... برای تهیه هر شب این برنامه از دیگر نکات حائز اهمیت است که موجب شده برای ساعاتی برنامه ای مفرح و شاد به روی آنتن سیمای مرکز ایلام رفته و مخاطبان را شاد نگه داشته و موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در قالب استندآپ کمدی به چالش می کشد.

این برنامه با تلاش شبانه روزی عوامل آن قرار است تا 8 مهرماه هر شب از ساعت 22 میهمان خانه های مخاطبان خود باشد.

برنامه «مانگه شو» به تهیه کنندگی مالک عزیزی، کارگردانی مراد کاوری و اجرای خانم ها طیبه و طاهره صیدمحمدی و هنرمندی حسن تولیده در نقش باپیره فره زان «پدر بزرگ دانا» پخش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.