قدس آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی شهرستان طبس را یکی از قطبهای معدنی و صنعتی استان دانست و گفت: مشکلات زیادی در شهرستان طبس وجود دارد و مسئولان باید با حضور در این شهرستان و بررسی مشکلات و نیازمندیها از نزدیک تصمیمات لازم را برای حل مشکلات اتخاذ کنند.

شهرستان طبس یکی از قطبهای معدنی و صنعتی استان  است/مشکلات کارخانه کک طبس با حضور وزیر صنعت  بررسی می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی‌اکبر پرویزی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس و در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت:با بیان اینکه توسعه مشاغل خرد و کارگاههای کوچک در دستور کار دولت قرار دارد گفت: آماده ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان فعالیت در این حوزه ها هستیم مشروط بر آنکه اولاً قابلیت ادامه فعالیت داشته و نیز بتواند در فضای اقتصادی امروز با سایر محصولات به رقابت بپردازد.

وی با تأکید بر مدیریت درست منابع اعتباری در استان افزود: با توجه به کمبود اعتبارات مدیران باید مشکلات و نیازمندیها را احصاء و براساس اولویت‌بندی پروژه‌ها اقدامات لازم را صورت دهند.

مقام عالی دولت درخراسان جنوبی با اشاره اقدامات دولت یازدهم در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نتیجه اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های مختلف صنعت، اشتغال و تولید در آینده‌ای نزدیک ملموس‌تر خواهد شد.

وی از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در آینده‌ای نزدیک به استان خبر داد و افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد تصمیمات خوبی برای حل مشکلات موجود در سیمان باقران و کک طبس گرفته شده است.

پرویزی شهرستان طبس را یکی از شهرستانهای مهم استان و کشور برشمرد و افزود: این شهرستان در بخشهای مختلف دارای ظرفیتهای بی‌نظیری است که باید به عنوان یک منطقه مهم و ویژه مورد توجه قرار دارد.

وی موضوع انتقال آب به استان را از اولویتهای مهم کاری دولت دانست و تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر منطقه شرق کشور با معضل کمبود آب مواجه است لذا با پیگیریهایی که از طریق استانداران استانهای شرقی کشور صورت گرفت و به دستور رئیس جمهوری استان خراسان رضوی مسئول اجرایی شدن پروژه بزرگ انتقال آب از دریای عمان شد که مطالعات این طرح در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی به مرز مشترک استان با کشور افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: مرزهای استان نه تنها به کل استان که متعلق به کل کشور است و اقدامات در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که بتوان گذرگاه‌های رسمی غیرفعال در استان را فعال کرد زیرا در این صورت علاوه بر رونق اقتصادی در مرزها و روستاهای مرزی نسبت به ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت می‌توان گامهای مؤثرتری برداشت.

وی به صادارت کالا به عنوان یک دستور کار مهم اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان کالا باید ضمن ارتقا سطح کیفی محصولات خود در راستای صادرات آن به خارج از کشور تلاش کنند زیرا در این صورت دولت می‌تواند کمکهای حمایتی بیشتری از تولید کنندگان انجام دهد.

پرویزی با بیان اینکه مدیران نباید اختلافات بین دستگاه‌ها را به بدنه جامعه انتقال دهند، گفت: همه ارکان دولت در تمامی بخشها و سطوح باید به دور از حواشی باشند و تنها به خدمت صادقانه به مردم بپردازند و در این راه از تمام توان خود استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.