با تقویت دلار پس از اظهارات قاطعانه مقامات فدرال‌رزرو در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره ایالات متحده در آینده نزدیک، در معاملات روز دوشنبه، طلا اندکی افت کرد.

تمرکز فدرال‌رزرو بر افزایش نرخ بهره موجب ریزش طلا شد/ هر اونس ۱۳۱۶ دلار

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، جانت یلن در سخنرانی روز جمعه خود اعلام کرد: احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه‌های اخیر تقویت شده که این موضوع ناشی از بهبود بازار نیروی کار و انتظارات برای رشد اقتصادی متوسط بوده است.

هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.25 درصدی یکهزار و 316 دلار و 60 سنت معامله شد. این فلز گرانبها هفته گذشته را با افتی 1.5 درصدی به پایان رسانده بود.
 
ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی استون در یادداشتی اعلام کرد: «در حالی که پس از سخنرانی مقامات فدرال‌رزرو در روز جمعه، احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال افزایش یافته است، ما فکر می‌کنیم با وارد شدن به ماه سپتامبر فشار روی طلا افزایش یابد.»
 
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است چرا که افزایش نرخ موجب بالارفتن هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی بدون بهره‌ای چون طلا شده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود.
 
وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، با توجه به الگوی موجی و تحلیلی نسبی فیبوناتچی، قیمت طلا ممکن است به سطح حمایتی 1308 دلاری سقوط کند.
 
بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC نیز اعلام کرد: «من فکر می‌کنم طلا سطح حمایتی 1300 دلاری را به خود خواهد دید. جای شکی باقی نمانده که انتظارات افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری افزایش یافته است.»
 
گان اضافه کرد: با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و کامل شدن عواقب برگزیت و افزایش ریسک‌گریزی در بازارهای جهانی قیمت طلا می‌تواند در پایان سال 1350به  دلار به ازای هر اونس برسد.
 
آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد که صندوق‌های تامینی و مدیران پولی جایگاه‌های بلندمدت خود را در قراردادهای طلای کومکس در هفته منتهی به 23 آگوست افزایش دادند.
 
در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با افتی 1 درصدی 18 دلار و 43 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پالادیوم با 0.42 درصد کاهش به 682 دلار و 63 سنت رسید. پلاتین اما با 0.29 درصد افزایش قیمت یکهزار و 70 دلار و 60 سنت به ازای هر اونس داد و ستد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.