پس از سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر در جلسه گذشته، قیمت طلا در معاملات امروز ثابت باقی ماند.

طلا در انتظار آمار اشتغال آمریکا/ هر اونس ۱۳۲۳ دلار
به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، دانیل هاینس، تحلیلگر ANZ اعلام کرد: «قیمت‌ها تقریبا ثابت باقی مانده‌اند. با وجود افزایش انتظارات برای بالارفتن نرخ بهره، به نظر می‌رسد که سطح حمایتی در این قیمت تشکیل شده است. در حالی که ما شاهد جریان‌های خروجی از صندوق‌های معاملاتی طلا هستیم، سرمایه‌گذاران با در نظرگرفتن محیط نرخ بهره پایین و بازده منفی از داشتن طلا تقریبا خوشحال هستند.»

هر اونس طلا در معاملات امروز بدون تغییر چندانی یکهزار و 323 دلار و 20 سنت معامله شد.
 
جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو روز جمعه اعلام کرده بود با توجه به بهبود بازار نیروی کار و انتظار برای رشد اقتصادی متوسط، احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری تقویت شده است.
 
گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی ماه آگوست در روز جمعه در کنار آمار دیگر می‌تواند اظهارات قاطع یلن و دیگر مقامات فدرال رزرو را تقویت کند.
 
بر اساس میانگین برآورد 89 اقتصاددان مورد بررسی رویترز، انتظار می‌رود میزان اشتغال در ماه آگوست 180 هزار شغل افزایش یابد که کمتر از افزایش 255 هزار و 292 هزار شغلی در جولای و ژوئن بوده است.
 
جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: «طلا به طور ویژه به انتشار آمار اشتغال حساس است. آمار دیگر نظیر مصرف شخصی،‌ اعتماد مصرف‌کننده، فروش خودرو و فعالیت‌ کارخانه‌ها نیز روی طلا تاثیر خواهد گذاشت.»
 
در میان تقاضای قدرتمند خودرو، هزینه‌های مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه جولای برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. موضوعی که نشان‌دهنده رشد اقتصادی و هموار شدن مسیر فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال جاری شده است.
 
طلا به شدت به نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری شمش را افزایش داده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.
 
وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، با توجه به الگوی موجی و تحلیل نسبی فیبوناتچی، اونس سطح 1308 دلاری را هدف قرار داده است.
 
شاخص دلار نیز در معاملات امروز با رشدی 0.1 درصدی به 95.692 واحد رسید.
 
در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش 18 دلار و 84 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پلاتین و پالادیوم با اندکی تغییر به ترتیب به 1071.60 و 695.08 دلار رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.