مدیرعامل آتیه صبا از تسویه بدهی هواپیمایی آسمان به چهار بانک خبر داد و با بیان این‌که سرمایه این ایرلاین به ۳۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت:‌ آسمان و هما تنها ایرلاین‌هایی هستند که به کفایت سرمایه رسیده اند.

 جلوی اخراج ۳۰۰۰ نیروی هواپیمایی آسمان را گرفتیم/ ایران ایر و آسمان تنها ایرلاین‌های دارای کفایت سرمایه

به گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنيم، احمدرضا نیک‌کار اصفهانی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص نیروهای مازاد شرکت هواپیمایی آسمان و بدهی‌های این ایرلاین، اظهار کرد: شرکت هواپیمایی آسمان تا چند ماه پیش فقط حدود 8 تا 9 فروند هواپیمای فعال در ناوگان خود داشت که با اقدامات انجام شده این تعداد را تقریبا دو برابر کردیم.

وی با بیان این‌که طی ماه‌های اخیر 10 فروند هواپیمای زمینگیر آسمان فعال شده است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده تعداد پروازهای آسمان دو برابر شده و بیشتر از تمام ایرلاین کشور پرواز انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که امیدواریم مجوز اوفک برای واردات هواپیما حل شود، افزود: یکی از مشکلات هواپیمایی آسمان 3000 نفر نیروی انسانی بود که برای حل مشکلات این شرکت یکی از راه‌ها این بود که بخشی از نیروها را تعدیل کنیم.

وی با تاکید بر این‌که اجازه ندادیم از این مسیر مشکلات آسمان حل شود، گفت: با توجه به معضل بیکاری در کشور تصمیم گرفتیم  با افزایش ناوگان و پروازها این نیروها را نگهداریم؛ در این راستا برای فعال کردن هواپیماهای زمینگیر موتور وارد شده و آنها را فعال کردیم.

مدیرعامل آتیه صبا در خصوص بدهی‌های آسمان اظهار کرد:‌ سرمابه اولیه هواپیمایی آسمان 50 میلیارد تومان بوده که طی 5 ماه اخیر توانستیم این سرمایه را به 330 میلیارد تومان افزایش دهیم.

نیک‌کار اصفهانی با تاکید بر این‌که در بین ایرلاین‌ها فقط آسمان و ایران‌ایر کفایت سرمایه را دارند، افزود:  بدهی این شرکت ماده 241 بود به طوریکه به 5 بانک بزرگ کشور بدهکار بود، خوشبختانه بدهی به 4 بانک تسویه شده و  بدهی باقیمانده به بانک دیگر طی هفته های آینده برطرف می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستیم، تاکید کرد: هیچ قراردادی با میتسوبیشی نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که استراتژی ما بر اساس نامگذاری امسال شکل گرفته است، گفت: در پیام‌های رئیس‌جمهوری مشکلات بیکاری مورد توجه قرار گرفته است، 3.5 میلوین نفر جمعیت بیکار کشور است و برای اشتغالزایی معضل مهمی داریم.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف ما در بخش گردشگری است که اگر بسترهای جذب توریست فراهم شود می‌توانیم بخشی از بیکاری را حل کنیم، اظهار کرد:‌ ورود یک توریست به کشور معادل صادرات 50 بشکه نفت با قیمت 40 دلاری است، سالانه 900 میلیون توریست در دنیا جابجا می‌شوند و اگر بتوانیم 5 درصد این رقم را جذب کنیم می‌توانیم تاثیر بسیار زیادی را در اشتغالزایی داشته باشیم.

وی با یادآوری ساخت اولین آکادمی گردشگری کشور با همکاری دانشگاه لوزان در اصفهان، گفت: با هتل‌های بزرگ دنیا وارد مذاکره شده‌ایم که هتل‌های ایران را با فرهنگ اسلامی راه‌اندازی کنیم، مجموعه 64 هتل گردشگری اکثرا خیلی فرسوده هستند و تصمیم گرفته‌ایم به تدریج آنها را با استانداردهای حلال 5 ستاره کنیم.
رئیس هیئت مدیره هلدینگ آتیه صبا با اشاره به این‌که همزمان ورود خودروهای هیبریدی را در دستور کار قرار داده‌ایم که اولین محموله وارد کشور شده است،‌ بیان کرد: یکی از معضلات کشور آلودگی هواست و سال‌هاست دنبال مقصر می‌گردیم.

نیک‌کار اصفهانی با اشاره به این‌‌که این کار تلنگری به مسئولان کشور است،‌ افزود: مصرف بنزین خودروهای هیبریدی در هر 100 کیلومتر فقط 3 لیتر است که میلیاردها دلار برای کشور صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.