قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری از واگذاری مدیریت پارک جنگلی تالار قائم شهر خبر داد.

مدیریت پارک جنگلی تالار قائم شهر  واگذار می شود

ستار بابایی در گفتگو با خبرنگار قدس، درخصوص وضعیت نابسامان پارک جنگلی تالار قائم شهر و تعیین تکلیف آن اظهار کرد: چون این پارک در محدوده شهری قرار ندارد، نمی توانیم بدون تشریفات قانونی به شهرداری واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری پارک جنگلی قائم شهر رفت و برگشت های زیادی صورت گرفته و مناقصه برگزار شده، برنده نداشته است، خاطرنشان ساخت: کتابچه بهره برداری از این پارک تهیه شده و بزودی مناقصه دوم برگزار می شود تا از وضع موجود خارج شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری نیاز صنایع مازندران به چوب آلات را 2میلیون مترمکعب اعلام نمود و گفت: تنها 10 درصد این نیاز از طریق جنگلها تامین و مابقی نیازها از چوب آلات باغی و واردات مرتفع می گردد. 

بابایی با اشاره به اینکه از 742 هکتار رویشگاه های شمشاد در مازندران، 72 هکتار آن دچار آفت شب پره شده است، تاکید نمود: این آفت را در عرصه های پارک نور، اُشتروش غرب هراز و تلوشر چمستان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با این آفت باید با مطالعه وارد شویم، ادامه داد: ورود به رویشگاه های شمشاد سخت بوده و با سمپاشی درصدد مهار این آفت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری ظرفیت مراتع مازندران را 600 هزار واحد دامی عنوان نمود و یادآورشد: 13 هزار و 500 بهره بردار به همراه یک میلیون و 200هزار واحد دامی در مراتع حضور دارند که این حجم دام به مراتع خسارت وارد می کند.

بابایی با اشاره به اینکه رمه گردانی منسوخ و اقتصادی نمی باشد، افزود: خوراک دام ها باید از روش های دیگری تامین شود چرا که با از بین رفتن مراتع، شاهد وقوع سیلاب در پایین دست خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.