قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی با بیان اینکه درآمد مصوب استانی سال جاری ۱۶.۴۲۲ میلیارد ریال است، افزود: در سال ۱۳۹۵ درآمدهای مصوب نسبت به سال ۱۳۹۴، حدود ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد که امیدواریم اين امر بتواند در برگشت مازاد درآمد استان موثر باشد.

درآمد مصوب استانی سال جاری ۱۶.۴۲۲ میلیارد ریال است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، حسن میرزاخانی افزود: درآمدهای وصولی استان شامل درآمدهای استانی و ملی است که وصولی این درآمدها در خردادماه سال جاری جمعا بالغ بر ۱۲.۵۳۹ میلیارد ریال است. وی اظهار کرد: وصولی درآمدهای استانی ۵.۲۸۲ میلیارد ریال است که نسبت به سهميه مصوب ۲۳ درصد عدم تحقق و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است،

همچنین میزان وصولی درآمدهای ملی در استان طی مدت مزبور بالغ بر ۷.۲۵۷ میلیارد ریال بوده است.

دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان با ۹۷ درصد سهم از وصول درآمدهای عمومی استان در ماه مزبور شامل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی به ارزش ۵.۰۹۸ میلیارد ریال را وصول کرده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان را کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی میزان درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم در مرداد ماه سالجاری را بالغ بر ۲.۶۷۹ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این میزان ۵۳ درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را در این دوره شامل می‌شود، همچنین درآمدهای حاصل از وصول مالیات‌های غیرمستقیم استان در همین مدت که فقط شامل مالیات بر کالاها و خدمات به میزان وصولی ۲.۴۱۸ میلیارد ریال است،

سهم ۴۷ درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می‌شود. دبیر ستاد تجهیز درآمد استان مرکزی بیان کرد: میزان وصولی سایر دستگاه‌های اجرایی جز اداره کل مالیاتی و ردیف سایر درآمدها از کل وصولی‌های استان در مدت مزیور بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال با سهم سه درصد است. ناحیه انتظامی منطقه مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی ۸۸ میلیارد ریال و ۵۲ میلیارد ریال در این مدت، در اولویت‌های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.