قدس آنلاین: دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) در مشهد گفت: همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی(ع)، اجتماع عظیم عزاداران حضرت جوادالائمه(ع) در میدان شهدا مشهد برگزار می‌شود.

اجتماع عظیم عزاداران حضرت جوادالائمه(ع) در مشهد برگزار می‌شود

مهدی رجب‌‎پور در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت ابن‌الرضا(ع)؛ حضرت جوادالائمه(ع)، اجتماع عظیم عزاداران حضرت جوادالائمه(ع) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در میدان شهدا مشهد برگزار می‌شود و حاضران پس از تجمع در این مکان، جهت عرض تسلیت به محضر مبارک پدر گرامیشان آقا امام رضا(ع) و حضرت ولیعصر(عج) در قالب کاروان عزا به سمت بست شیخ طوسی حرم مطهر حضرت رضا(ع) حرکت می‌کنند و در ادامه به صفوف نماز دشمن شکن جکعه می‌پیوندند.

وی افزود: در این مراسم ساعت 9 صبح روز جمعه دوازدهم شهریور آغاز می‌شود آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احمد واعظی و جواد قربانپور به عزاداری و مرثیه سرایی در وصف نهمین پیشوای شیعیان می‌پردازند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) در مشهد با اشاره به اینکه این مراسم در سال‌های گذشته در شب شهادت امام جواد(ع) برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به مصادف شدن روز شهادت امام جواد(ع) با روز جمعه، این مراسم در صبح روز شهادت برگزار می‌شود.

رجب‌پور با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) شهری است که به واسطه وجود مبارک حضرت رضا(ع) هویت یافته است، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت ایام شهادت فرزند گرامی این امام بزرگوار در این شهر مقدس باید با شکوه هرچه تمام و با همراهی و همیاری اقشار مختلف مردم برگزار شود.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور پر شور در این مراسم، تأکید کرد: صاحب اصلی عزای شهادت امام جواد(ع)، پدر بزرگوار ایشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند و به همین دلیل زائران و مجاوران عالم آل محمد(ص) باید با شکوه هرچه تمام این مراسم را برگزار کنند.

مسئول هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) با اشاره به حضور تشکل‌های فرهنگی و نمایندگان برخی نهادهای استان در ستاد مردمی بزرگداشت شهادت جوادالائمه(ع) عبیان کرد: اولین هدف ما این بود که سراسر مشهد مقدس در ایام شهادت امام جواد(ع) رنگ و بوی عزا به خود بگیرد و از این رو نسبت به برگزاری جلسات عزاداری و محافل تبیین معارف و سیره زندگی جوادالائمه(ع) و همچنین فضا آرایی در سراسر شهر مشهد توجهی ویژه شده است.

رجب‌پور گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) به نشانی اینترنتی www.3raj.ir  سایر اطلاعات مربوط به برنامه‌های ویژه بزرگداشت ایام شهادت امام جواد(ع) را مشاهده کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.