۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 417906

وزیر امور اروپایی آلمان با تاکید بر اینکه ما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را پذیرفته ایم خواستار ارائه هر چه سریع تر درخواست خروج از طرف لندن شد.

خواسته آلمان از لندن؛ درخواست بده

یبه گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "مایکل روت"، وزیر امور اروپایی آلمان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به دلیل اقدامات سرکوبگرانه رئیس جمهوری این کشور بعد از کودتای نظامی نافرجام که از طرف برخی کشورها درخواست شده است را رد کرد.

"مایکل روت" که به تازگی به ترکیه سفر کرده بود از گفتگوهای خود با نمایندگان جامعه مدنی و اپوزیسیون و درخواست های آن ها برای خاتمه ندادن به مذاکرات عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا سخن گفت.

صدر اعظم اتریش و وزیر امور خارجه این کشور اخیرا خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده اند.

"روت" تاکید کرد که ترکیه مانند سابق یک کشور جدا شده باقی می ماند. بخش اعظمی از مردم این کشور همچنان نگاه خود را در مسیر اروپا معطوف کرده اند. آن ها می خواهند به جامعه اروپایی بپیوندند و من در درجه اول خود را در قبال این انسان ها مسئول می دانم.

وی با انتقاد از این مسئله که بحث ها در اتحادیه اروپا در حال حاضر شدیدا به رفتارهای دولت در ترکیه معطوف شده است گفت: اما این کشور بیش از حد پیچیده و متنوع است که ما صرفا خود را به شخصیت رئیس جمهور آن محدود کنیم. با وجود همه دشواری ها تنها شانس برای اینکه اوضاع را به نوبه خود بهتر کنیم پایبندی به مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا است.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از سخنانش کودتای نظامی نافرجام در ترکیه را یک نقطه عطف و دگرگومی سخت نه تنها برای ترکیه بلکه برای همه اروپاییان دانسته و گفت: ما احتمالا شوکی که در این باره به ترک ها وارد شده است را دست کم گرفته‌ایم.

"مایکل روت" در بخش دیگری از سخنانش به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته و خواستار ارائه هر چه سریع تر درخواست خروج از طرف انگلیس شده و گفت: خروج انگلیس خروج است و از این رو ما سریعا به شفافیت در این باره نیاز داریم که چگونه باید  ادامه دهیم. ما انتظار داریم که دولت انگلیس درخواست خروج خود را به صورت رسمی در آینده نزدیک و بر اساس معاهده اروپایی ارائه دهد.

وی هیچ گونه طرح و برنامه ساده ای برای مناسبات آینده بین اتحادیه اروپا و انگلیس ندانسته و در بخش دیگری از این گفتگو انتقاد شدیدی به واکنش های غیر مسئولانه و شرم آور ملی گرایان و پوپولیست ها در اروپا به همه پرسی های مشابه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وارد کرده و در این باره هشدار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.