قدس آنلاین- تبریز: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هدف اصلی نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگو‌های همکاری آسیا بهره‌مندی شهر تبریز در میزبانی سال ۲۰۱۸ است.

تبریز اولین گام خود در میزبانی ۲۰۱۸ را محکم برداشت/ برگزاری اجلاس سران مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا در تایلند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه این اجلاس با تاکید بر تقویت مشارکت و همکاری‌های بین اعضا این مجمع افزود: چگونگی توسعه گردشگری و استفاده از تجربیات همدیگر در حوزه های فرهنگی و گردشگری در این اجلاس بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان ارشد و نمایندگان کشور ترکیه به همراه 12 کشور عضو، در این اجلاس حضور یافته و پیرامون مسائل گوناگون در حوزه گردشگری به بحث نشستند.

رحمانی موحد با اشاره به موضوع روادید و ارائه تسهیلات به حوزه گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگو‌های همکاری آسیا تصریح کرد: ضرورت دارد موضوعاتی همچون تشریک مساعی، بازخوانی حوزه های فعالیت، توانمندسازی جوامع محلی در این اجلاس بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن اظهار خرسندی از میزبانی یک شهر ایرانی به عنوان میزبان نخستین اجلاس مجمع گفت‌وگو‌های همکاری آسیا تصریح کرد: میزبانی شهر تبریز بسیار تاثیر گذار بوده و شهر تاریخی فرهنگی و پر جاذبه تبریز با بهره‌گیری از این فرصت مغتنم اولین گام راهبردی خود در سال 2018 را بردارد.

رحمانی موحد ادامه داد: فردا نیز این اجلاس در سطح وزرا با حضور ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزرا و رییس هیأت‌های کشور هایی که حضور پیدا کردند در این اجلاس برگزار خواهد شد که جا دارد از استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و مدیریت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز تشکر کنم.

رحمانی موحد همچنین با بیان اینکه روز چهار‌شنبه اعضا و هیأت‌های شرکت‌کننده از جاذبه های تاریخی تبریز دیدن خواهند کرد گفت هرکدام از شرکت کنندگان بهترین سفیر گردشگری شهر تبریز پس از بازگشت به کشورشان خواهند بود.

وی در پایان از برگزاری اجلاس سران مجمع گفت‌و‌گوی همکاری آسیا در تایلند در سال آینده خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.