قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: تونل انرژی ۴ کیلومتری با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی در تبریز احداث می‌شود.

 احداث تونل انرژی ۴ کیلومتری با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در تبریز
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز اظهار داشت: با توجه به رشد شدید مصارف ناشی از بارهای عمومی در منطقه مرکزی شهر تبریز که ناشی از اجرای طرح‌های توسعه و عمرانی شهر است بسیار ضروری است تا در افق 2 تا 3 سال آینده حداکثر  300 مگاوات در مرکز شهر ظرفیت سازی برای تامین انرژی انجام پذیرد.

وی افزود: چنین باری در مرکز شهر تبریز که هم اکنون نیز از بستر مناسب تامین انرژی برخوردار نیست امکان پذیر نمی‌شد مگر با استفاده از تونل انرژی و کابل‌های انتقال در سطوح ولتاژی 230 و 132 کیلوولت.

صبوری اضافه کرد: پروژه تونل انرژی تبریز با وجود محدودیت‌های نقدینگی مورد تصویب قرار گرفته و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان طول تونل انرژی را 4 کیلومتر و مسیر آن را دکل شماره 19 جنب تله‌کابین عون‌بن علی، بلوار ایده‌لو، خیابان شهید مصطفی خمینی، خیابان بهشت، خیابان مدرس، خیابان روشنایی و پست مرکزی GIS مرکزی تبریز اعلام کرد.

صبوری با بیان اینکه این تونل به عمق 12 و قطر 2.5 متر احداث شده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که این پروژه در دو سال و تا پایان شهریور سال 97 و با اعتبار 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

صبوری همچنین اظهار داشت : در حال حاضر 45 پروژه نیز با 890 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در سطح سه استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل در حال اجراست که اکثر آنها تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به تشریح پروژه‌های افتتاحی این شرکت در هفته دولت پرداخت و گفت: طی هفته مبارک دولت 30 پروژه مهم برق رسانی در بخش انتقال و فوق توزیع توسط این شرکت با مجموع 200 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که در تامین مطمئن برق منطقه سهم بسزایی خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.