مدیر دارالقرآن بسیج کشور از اجرای ۱۲ برنامه توسط نهاد‌های مختلف قرآنی در اولین سالگرد فاجعه منا خبر داد.

جزئیات یادواره سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، کمتر یک ماه دیگر تا سالروز شهادت شماری از هموطنانمان در سرزمین منا باقی‌مانده و اقشار مختلف از جمله جامعه قرآنی در تدارک برگزاری مراسم سالگرد شهدای فاجعه منا هستند.

رحیم قربانی مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با فارس درخصوص برنامه‌های جامعه قرآنی برای سالگرد شهدای منا گفت: درجلسه ستاد یادواره شهدای قرآنی منا که هفته گذشته در دفتر حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر برگزار شد، ابتدا آقای سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن به ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در ستاد یادواره شهدای قرآنی منا ارائه کرد.

اجرای ۱۲ برنامه در ایام سالگرد فاجعه منا

وی ادامه داد: در ادامه بنده حدود 30 عنوان برنامه که برای این ایام پیش‌بینی شده بود را معرفی کردم و نهایتاً مقرر شد 12 برنامه عمومی توسط نهاد‌های مختلف قرآنی در ایام سالگرد فاجعه منا اجرا شود.

۱۶ شهریور برگزاری مراسم سالگرد/ ۱۷ شهریور دیدار با رهبر معظم انقلاب

قربانی درخصوص این برنامه‌ها گفت: مراسم سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا در روز 16 شهریور‌ماه در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود، همچنین خانواده‌های شهدای منا روز 17 شهریور به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

برنامه‌های تدارک دیده شده برای سالگرد منا

مدیر دارالقرآن بسیج کشور درخصوص سایر برنامه‌های بزرگداشت اولین سالگرد شهدای منا گفت: برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری مرتبط با فاجعه منا، اجرای سرود و تواشیح، انتشار ویژه‌نامه، برنامه کوهنوردی جامعه قرآنی، پخش تلاوت‌های شهدای منا در اوقات اذانگاهی و دیگر اوقات از صدا و سیما و پخش فراز‌های تلاوت شهدای قرآنی منا از جمله کار‌های تدارک دیده شده برای سالگرد فاجعه منا است.

ساخت هفت مستند برای هفت شهید قرآنی

وی از ساخت هفت مستند برای هفت نفر از شهدای قرآنی فاجعه منا خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سالگرد فاجعه منا ساخت هفت مستند برای شهیدان حسن دانش، محسن حاجی حسنی، محمد‌سعید سعیدی‌زاده، فواد مشعلی، امین باوی، محمد‌رضا جلالی و آیت‌الله مؤیدی است که به لطف خدا این هفت مستند در ایام سالگرد فاجعه منا رونمایی خواهد شد.

قربانی ادامه داد: دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای منا، اعطای لوح تقدیر با امضای وزیر آموزش و پرورش و یا معاونان وزیر به فرزندان دانش‌آموز شهدا و برخی برنامه‌های دیگر از جمله موضوعاتی است که برای ایام سالگرد فاجعه منا تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.