محمد جواد لاریجانی گفت: درک سیره فکری و عملی امام راحل و رهبری نیاز امروز برای مسئولان و آحاد مردم است

نظریه امام خامنه‌ای برای رهبری، مدیریت کلان ارزشی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، محمد جواد لاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانشهای بنیادین امروز(سه‌شنبه 9شهریور) در حاشیه همایش آئین رونمایی از کتاب «از نیمه خرداد» در فرهنگسرای اندیشه گفت: انقلاب اسلامی وارد تجربه‌ای همچون بنای نظام سیاسی-اجتماعی بر اساس عقلانیت اسلامی شد و معمار این تجربه بزرگ و دارای ابعاد جهانی، حضرت امام راحل بودندو امام به عنوان مرد زیربنای این تجربه‌ی عظیم هست و بعد هم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شروع شد که رهبری ایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای برای به ثمر رسیدن، رشد و بلوغ نهال جمهوری اسلامی داشته است.

وی با اشاره به برخی ویژگیهای مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از ویژگیهای ایشان، مسئله نهادسازی است. نهاد رهبری در دوره ایشان سامان گرفت و ساخته شد. امام راحل شخصیت با نفوذی داشتند و مقام معظم رهبری علاوه بر این نفوذ، دارای قدرت نهادسازی رهبری بودند. تز مقام معظم رهبری در نهاد رهبری، تز مدیریت کلان ارزشی است. نکته بعدی درمورد حضرت آقا، منظومه فکری ایشان است. ایشان دارای منظومه فکری منسجم است که آن را از مکتب اسلام، مدرسه تشیع و همچنین پایه‌های عملی حکومت اسلامی گرفته‌اند.
لاریجانی با اشاره به سیره فکری و عملی امام و رهبری گفت: واکاوی در سیره فکری و عملی امام و رهبری سرمایه عظیمی برای رشد انقلاب اسلامی است و برای همه مسؤولان و مردم ضروری است که این سیره را بیشتر و بهتر درک و فهم کنند.
این پژوهشگر و مسؤول قضایی در انتهای سخنانش گفت: ما در چالشهایی که با دشمنانمان داشته‌ایم هر وقت به مبانی اسلامی‌مان و مسیری که در انقلاب برایمان تصویر شد تکیه کرده‌ایم، موفق شده‌ایم، این یعنی همان انقلابی بودن. انسان انقلابی اسنان بسیار معقولی است که هدف بزرگ انقلاب را که همان تاسیس نظام سیاسی-مدنی براساس اسلام است قبول دارد و تمام هستی خودش را وقف پیشرفت این امر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.