در پی تقویت دلار پس از آمار فراتر از انتظار آمریکا و در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی در ادامه این هفته هستند، در معاملات روز چهارشنبه طلا در نزدیکی پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر خود معامله شد.

احتمال افزایش نرخ بهره، طلا را در کف دوماهه نگاه داشت/ هر اونس ۱۳۱۵ دلار
به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا با افتی 0.2 درصدی یکهزار و 315 دلار و 20 سنت معامله شد. روز گذشته طلا با رسیدن به قیمت 1308 دلاری پایین‌ترین سطح خود را از 28 ژوئن تجربه کرده بود.
 
جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو روز جمعه اعلام کرد که احتمال افزایش نرخ بهره تقویت شده است، ولی در خصوص زمان آن اظهار نظری نکرد. در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه، استنلی فیشر، نایب رئیس فدرال‌رزرو گفت بازار کار آمریکا تقریبا به قدرت کامل رسیده و سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو به آن بستگی دارد که اقتصاد تا چه حد خوب عمل کند.
 
اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز در ماه آگوست به بالاترین سطح 11 ماه اخیر رسیده که این موضوع نشان‌دهنده این است که اقتصاد پس از افت در نیمه نخست سال دوباره قدرت خود را بازیافته است.
 
گزارش اشتغال بخش کشاورزی آمریکا در ماه آگوست، روز جمعه منتشر خواهد شد و نشان خواهد داد که اظهارات یلن و دیگر مقامات فدرال‌رزرو تا چه حد درست بوده است.
 
در روز چهارشنبه دلار در نزدیکی بالاترین سطح خود در برابر سبد ارزهای دیگر قرار گرفت. شاخص دلار با اندکی تغییر در سطح 96.073 واحدی ایستاد.
 
طلا به شدت به تغییر نرخ بهره حساس است به طوری که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش داده در حالی که موجب تقویت دلار می‌شود.
 
دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز سه‌شنبه با افتی 0.12 درصدی به 955.40 تن رسید.
 
به دنبال ریزش کم‌عمق وال‌استریت، بازارهای سهام آسیا نیز در روز چهارشنبه اندکی سقوط کردند، اما همچنان در آستانه ثبت رشد ماهانه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.