قدس آنلاین – یزد: نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت : انتظار می رود به موازات اقدامات شکلی و تشکیلاتی ، اقدامات عملی در احیاء این دو سنت حسنه بیشتر پیگیری شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید عملیاتی در جامعه دنبال شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدرضا حبیبی در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد اظهار داشت : البته اهتمام به موضوعات ستادی و حرکت در چارچوب برنامه و شرح وظایف خوب است ، اما باید بیشتر به عمل پرداخت.

وی با اشاره به اختلاف سلایق ، تغییر شیوه ها و پاره ای دیگر از حاشیه ها که با تغییر مسئولین و دولتها گریبانگیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر می شود ، تصریح کرد : امر به معروف ، اعتقادی و دینی و صراحت شریعت است و همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و نباید اسیر حاشیه ها و سلایق شود.

این مقام قضایی ابراز داشت : باید با آموزش گروهی افراد و صدور کارت های شناسایی ، جرأت و جسارت تذکر لسانی را در جامعه ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد : وظیفه برخورد و مقابله فیزیکی با منکرات با متولیان متخصص و ظابطان آموزش دیده است که در چارچوب وظایف خود عمل خواهند کرد و ستاد باید با ایجاد شرایط مطلوب ، تذکر لسانی را برای احیای این سنت الهی در دستور کار خویش قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان ، احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت : اهداف پیشگیری از وقوع جرم با احیای این سنت حسنه و مشارکت مردمی در جلوگیری از منکرات و ناهنجاری ها اجتماعی نیز محقق خواهد شد.

  

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.