بر اساس یک نظرسنجی جدید نماینده حزب کارگر انگلستان و رهبر فعلی این حزب، برای بقا در سمت خود شانس بسیار بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود دارد.

پیشتازی کوربین برای رهبری مجدد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته، جرمی کوربین در مسیر کسب اکثریت آرا برای رهبری حزب کارگر انگلستان از رقیبش خود «اووِن اسمیت»با اختلاف 24 رای پیشی گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی که توسط «ای یوگو» برای مجله تایمز انجام شده، جرمی کوربین رهبر فعلی حزب کارگر با کسب 62درصد آرا از رقیب خود اسمیت که 38درصد آرای این نظرسنجی را کسب کرده است پیشی گرفته است.

رهبر حرب کارگر که با کودتای همتایان خود در مجلس انگلستان به مبارزه پرداخت، حمایت اکثریت را در میان سه گروهی که در این رقابت واجد رای دادن هستند یعنی اعضای کامل، حامیان ثبت نام شده و وابستگان اتحادیه در اختیار دارد.

نتایج این نظرسنجی حاکی از افزایش حمایت از کوربین نسبت به نتایج سال 2015 است. او در سال گذشته 59.5درصد آرا را به خود اختصاص داده بود. دلایل این افزایش نیز جذب حامیان جدید است.

از دیگر نتیجه چشم گیری که این نظرسنجی در بر داشته است می‌توان به این مورد اشاره کرد که نیمی از رای دهندگان گفته‌اند که از انتخاب مجدد نمایندگان فعلی پارلمان حمایت خواهند کرد.

نظرسنجی یوگو به درستی پیشتازی کوربین را پیش بینی کرده است علی رغم اینکه تلاش‌هایی در راستای کاهش طرفداران وی نیز صورت گرفته بود.

بنابر اعلام حزب کارگر، بیش از 640هزار نفر از حامیان و اعضای این حزب واجد شرایط رای دهی هستند. رای گیری از هفته پیش آغاز شده و نتایج آرا در آستانه کنفرانس سالانه سران حزب کارگر اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.