یک تحلیلگرمسائل سیاسی با اشاره به نتیجه انتخابات اخیر شورای شهر تهران گفت: روند پیروزی اصولگرایان بیانگر این است که آنها از پایگاه اجتماعی عظیمی در سراسر کشور برخوردار هستند.

علت شکست در انتخابات ۹۲ / پایگاه اصلی در دست اصولگرایان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس سلیمی نمین تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:انتخاب مصطفی چمران بیانگر این است که اصولگرایان از پایگاه قوی در جامعه برخوردار هستند اما خود اصولگرایان نسبت به این قوت چندان توجه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان آنطور که شایسته و بایسته است از این پایگاه اجتماعی بهره نمی‌گیرند، خاطر نشان کرد: این کم توجهی هم به برخی از نخبگان اصولگرایی باز می گردد که نه تنها کمکی به توده اصولگرا نمی‌کند بلکه به نوعی با سستی، غفلت و کم توجهی خود توده و پایگاه اصولگرایان را دچار سردرگمی می‌کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: انتخابات مجلس به خوبی نشان داد اگر اصولگرایان در سال 92 هم وحدت داشتند و هم بر علیه یکدیگر گام بر‌نمی‌داشتند قطعاً اصولگرایان نتیجه انتخابات سال 92 را از آن خود می‌کردند.

سلیمی افزود: اما خود خواهیهای برخی از نخبگان اصولگرا و همچنین هدایت آنها بوسیله جریان خارج از اصولگرایی موجب شد که اصولگرایان نتایج انتخابات سال 92 را واگذار کنند.

وی به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: اصولگرایان علیرغم همه ایراداتی که بر تشکیلات و برخی از نخبگان آنها وارد است پایگاه اصلی را در سراسر کشور دارند به شرط آن که بتوانند به درستی از این پایگاه استفاده کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به ابقای مجدد مصطفی چمران در سمت ریاست شورای اسلامی شهر تهران اشاره و تاکید کرد: با وجود سرمایه گذاری  جدی دولت و تلاش اصلاح‌طلبان برای به دست آوردن ریاست شورای شهر تهران، در نهایت باز هم اصولگرایان رای اول را به دست آوردند.

وی در پایان گفت: امیدوارم نخبگان اصولگرایی از این غفلتی که دچار آن هستند و توجه چندانی به این پایگاه عظیم اجتماعی نمی‌کنند از این غفلت فاصله گرفته تا بتوانند نقش خود را در هدایت توده‌های اصولگرایی ایفا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.