۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 418414

خبرگزاری کیودوی ژاپن روز چهارشنبه از کاهش ۸،۵ درصدی واردات نفت این کشور طی ۴ ماه گذشته خبر داد.

 کاهش ۸،۵ درصدی واردات نفت ژاپن

به گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنيم، آژانس منابع طبیعی وانرژی ژاپن امروز گزارش داد که واردات نفت خام این کشور در ماه ژوئیه در مقایسه با سال قبل 8،5 درصد، یعنی برابر 97،48 میلیون بشکه در این مدت کاهش داشته است.
کیودو این کاهش واردات را نخستین کاهش شدید طی 4 ماه گذشته خواند و افزود: اگرچه این حجم واردات در مقایسه با ماه ژوئیه سال گذشته 1،5 درصد رشد داشت و این روند صعودی به مدت 9 ماه ادامه یافت، اما روند افزایش در چهار ماه گذشته به یکباره 8،5 درصد کاهش یافته است.
براساس این گزارش، در حال حاضر، عربستان سعودی با صادر کردن 32.89 میلیون بشکه (با 6،1 درصد کاهش نسبت به سال قبل تر) نفت خام به ژاپن بزرگترین تامین کننده نفت خام این کشور است و بعد از آن امارت عربی متحده با 25.47 میلون بشکه (با 22،6 درصد افت صادرات) و قطر با 7.99 میلیون بشکه (با 9،5 درصد کاهش) قرار دارند.
هر بشکه نفت خام برابر با 159 لیتر است.
این گزارش حاکی است که تولید فراورده های نفتی ژاپن نیز در ماه جاری به رغم افزایش متوالی سه ماهه، با یک کاهش 0،5 درصدی، به 14.5 میلیون بشکه رسیده است.
براساس این گزارش، فروش محصولات نفتی این کشور نیز به رغم رشد مستمر طی 10 ماه گذشته، در ماه ژوئیه با 2،2 درصد کاهش به 13.81 میلیون بشکه رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.