قدس آنلاین: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد واحدهای صنعتی وابسته به صنعت چاپ هستند، گفت: سیاست‌های وزرای اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی را هم رصد کنند و در برنامه‌ریزی خود دغدغه‌های صنعت چاپ را هم لحاظ کنند.

۹۰ درصد واحدهای صنعتی وابسته به صنعت چاپ هستند

علی مغانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: 60 درصد عملیات شهرک چاپ و نشر مشهد به اتمام رسیده و بعضی از واحدهای آن به بهره‌برداری نیز رسیده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی افزود: متاسفانه در شهرک چاپ و نشر مشهد زیرساخت‌هایی برای توزیع برق نداریم و این شهرک فاقد دکل برق است.

مغانی با بیان اینکه صنعت چاپ گران‌ترین تجهیزات را داراست گفت: عدم اختصاص بودجه کافی برای نوسازی تجهزیات، مشکل عمده ما در صنعت چاپ است.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت کاغذ بسیار کاهش داشته است، افزود: در گذشته، کاغذ گلاسه را کیلویی 11 هزار تومان خریداری می‌کردیم، اما در دولت جدید کیلویی 4 هزار تومان خریداری می‌کنیم. همچنین مقوا را کیلویی 8 هزار تومان خریداری می‌کردیم که در حال حاضر 2700 تومان خریداری می‌کنیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با اشاره به اینکه 90 درصد واحدهای صنعتی وابسته به صنعت چاپ هستند، بیان کرد: سیاست‌های وزرای اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی را هم رصد کنند و در برنامه‌ریزی خود دغدغه‌های صنعت چاپ را هم لحاظ کنند.

مغانی با بیان اینکه 10 سال پیش 100 درصد فعالیت‌ چاپ‌خانه‌ها در حوزه نشر بود، گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها 15 درصد ظرفیت چاپخانه‌ها به حوزه نشر اختصاص دارد و مابقی برای بسته‌بندی استفاده می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین دلایل آن‌ می‌تواند گسترده شدن اینترنت در بین مردم باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.