۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 418600

طلای جهانی در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر روشن شدن دورنمای سیاست پولی آمریکا هستند در معاملات روز جاری ثابت بود و با فاصله نه چندان زیادی از پایین‌ترین قیمت دو ماه اخیر قرار گرفت.

 بازار جهانی طلای در التهاب فرو رفت

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۰۹.۷۶ دلار رسید. این فلز ارزشمند روز چهارشنبه به رکورد پایین ۱۳۰۴.۹۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در بیش از دو ماه گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۱۳۱۲.۹۰ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۵.۱۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۳۱۱.۴۰ دلار بسته شد.

طلا در ماه اوت ۳.۷ درصد کاهش قیمت داشت که نخستین کاهش ماهانه در سه ماه گذشته بود.

جیانگ شو، تحلیلگر ارشد گروه شاندونگ به رویترز گفت: نمودارهای فنی نشان می دهند قیمت طلا و نقره اندکی تصحیح خواهد شد و سپس بهبود ملایمی پیدا می کند اما آمار اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر می شود، اهمیت کلیدی خواهد شد. اگر این آمار مثبت باشد، احتمال افزایش نرخهای بهره در سپتامبر را تقویت می کند و طلا به محدوده ۱۲۶۰ تا ۱۲۷۰ دلار سقوط خواهد کرد.

بعضی از تحلیلگران معتقدند با وجود تقویت دورنمای افزایش نرخها، طلا پیرامون قیمت کنونی خواهد بود. سام لاگلین، معامله‌گر فلزات ارزشمند در گروه ام کی اس در این باره گفت: کاهش حجم معاملات و قوی شدن ارزش دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش اشتغال، قیمت طلا را تحت فشار قرار داده اما این فلز پیش از روز جمعه به پایین ۱۳۰۰ دلار سقوط نخواهد کرد.

گزارش ADP در روز چهارشنبه نشان داد استخدام بخش خصوصی آمریکا در ماه گذشته قوی مانده و کارفرمایان این بخش ۱۷۷ هزار شغل ایجاد کرده اند در حالیکه اقتصاددانان رشد ۱۷۵ هزار شغل در این بخش را پیش بینی کرده بودند. شرکت ADP همچنین آمار ژوییه را از ۱۷۹ هزار برآورد اولیه به ۱۹۴ هزار شغل جدید بازبینی کرد. معامله گران و سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند تا زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را برآورد کنند.

پس از اظهارات اخیر مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا از جمله جانت یلن، رییس این بانک که از افزایش نرخها در سال جاری حمایت کرده اند، گزارش اشتغال مثبت احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه میلادی جاری را قطعی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اریک روزنگرن، رییس بانک فدرال بوستون روز چهارشنبه گفت بانک مرکزی برای مهار ریسکهایی که اقتصاد را تهدید می کنند، باید هر چه سریعتر نرخهای بهره را افزایش دهد در حالیکه چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال شیکاگو عنوان کرد به میزان فزاینده ای متقاعد شده که رشد اقتصادی آمریکا به طور دایمی کند شده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات پنج شنبه اندکی کاهش یافت و به ۹۵.۹۹۲ واحد رسید.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است در ماه اوت بزرگترین کاهش ماهانه در چهار ماه گذشته را داشت و ذخایرش روز چهارشنبه با ۱.۲۷ درصد کاهش، به ۹۴۳.۲۳ تن رسید و برای کل ماه ۱.۶ درصد کاهش ثبت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۸.۶۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۴۸.۵۰ دلار ایستاد. این فلز روز چهارشنبه به پایین‌ترین قیمت در دو ماه اخیر سقوط کرده بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۶۷۲.۷۲ دلار رسید و از پایین‌ترین قیمت شش هفته اخیر که روز چهارشنبه ثبت کرده بود اندکی فاصله گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.