۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 418606

رئیس سازمان بسیج با تاکید بر اینکه بسیج تا کنون موفق به اشتغالزایی برای ۲۰۳ هزار نفر در کشور شده گفت: علمی شدن کشاورزی یکی از اقداماتی است که بسیج به جد نبال می‌کند و در این حوزه به موفقیت‌های دست پیدا کرده است.

اشتغالزایی ۲۰۳ هزار نفری بسیج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدارمحمدرضا نقدی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، اظهار کرد:  باید بدانیم که از دلِ تسلیم نشدن در مقابل موج ترور و امواج ناامنی و همچنین از سلسله جنگ هایی که دشمنان علیه ما به راه انداختند، توانستیم نیروی قوی را متولد کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: ایستادگی و مقاومت ما در مقابل تمام زورگویی ها و جنگ ها باعث شده است که ملت ایران امروز به یکی از مهم ترین و قوی ترین ملت ها تبدیل شود.

سردار نقدی با تاکید بر لزوم پیاده کردن دستورات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، گفت: از دلِ تسلیم نشدن ها در مقابل تحریم ها و رکودها، نیروی اقتصادی و قوی متولد خواهد شد که می توان روی آن حساب کرد لذا جا دارد به مقاومت و تسلیم نشدن در مقابل دشمن ایمان داشته باشیم و راه اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در عرصه مقاومت اقتصادی قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج از سال ۹۲ تشکیل شد و برنامه های خوبی را با همفکری صاحب نظران پیش بینی کرده است و در این راستا سخنان رهبری را تجزیه و تحلیل کرده و به راهکار رسیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه کارها را با جدیت دنبال کرده ایم و این باور را در میان دستگاه‌های دولتی ایجاد کرده ایم، گفت: نخستین اقدام در خصوص تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی که با کمک مردم انجام شده در خصوص رکود تورمی است این مهم باید با فعال کردن ظرفیت های خفته و نهفته تحقق پذیرد به طوری که تولید افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه اولویت ها شناسایی شده است، گفت: تشویق صاحبان چاه های آب و ارائه تسهیلات برای توسعه کار، احداث داربست برای ایجاد تاکستان و یا استفاده از پناهگاه های زمان جنگ و سوله های متروک و بی استفاده برای تولید قارچ از جمله اقداماتی است که می تواند با سرمایه ای اندک شروع و اشتغال ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج تا کنون موفق به اشتغالزایی برای ۲۰۳ هزار نفر در کشور شده است، گفت: علمی شدن کشاورزی یکی از اقداماتی است که بسیج به جد نبال می کند و در این حوزه به موفقیت های دست پیدا کرده است برای تحقق این مهم میزان برداشت و تولیدات محصولات دامی و گیاهی طی سال های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است علت اختلاف میان کشاورزان با میزان تولید بیشتر و کمتر بهره گیری کمتر از دانش و همت بوده است، گفت: در این خصوص کتاب های از اقلیم ایران با همه جزئیات تهیه و به چاپ رسیده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به طرح صنایع تبدیلی کوچک روستایی که در سال جاری کلید خورده است، اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تاکید دارند به همین منظور این طرح اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: ولی فقیه آگاه ترین فرد در جامعه است وقتی ایشان بر حمایت و توسعه صنایع تبدیل کوچک روستایی تاکید دارند باید این مهم جامعه عمل پوشانده شود.

سردار نقدی تصریح کرد: در هر شهری مجموعه زیادی از صنایع کوچک تولیدی با یک تولید و واحد کنار هم قرار دارند که توجه به این مهم می تواند اقتصاد پایدار مقاوم را ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تولیدات معروفی چون سوهان قم و یا گز اصفهان، گفت: به نسبت مواد اولیه ای که در هر شهر وجود دارد می توان با برنامه ریزی صنایع تبدیلی ایجاد و به ثروت دست پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان هدر رفت آب در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۳۰ درصد از میزان آب تا قبل از رسیدن به مزارع هدر می رود برای حل این معضل باید برنامه ریزی مدونی انجام شود برای تحقق این مهم پیشنهاد بسیج این است کارخانه های سیمان و پتروشیمی با پای کار آمدن و ایجاد لوله گذاری از هدر رفت آب جلوگیری کنند این مهم مصداق بارز فتح المبینی است که انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه تنها بخش خصوصی صاحبان ثروت نیستند، گفت: گروه های جهادی تحولات بزرگی ایجاد می کنند، مردم هم بخشی از ثروت محسوب می شوند این در حالی است که متاسفانه قانون تعاونی ها در کشور به خوبی اجرا نشده در صورتی که این قانون به درستی اجرا شود کارهای بزرگی قابلیت اجرا پیدا می کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان قلعه گنج، گفت: از بنیاد تعاون بسیج می خواهیم که مانند قلعه گنج شهری را در استان کرمان انتخاب و مطالعه کند، تا بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی در این منطقه نیز اقدامات خوبی انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.