۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 418643

مقامات رژیم آل خلیفه، در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود، تعدادی از روحانیون و فعالان حقوقی این کشور را به حبس محکوم کردند.

تشدید اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، مقامات رژیم آل خلیفه در بحرین، طی دو روز گذشته، حمله خود به فعالان حقوقی و روحانیون بحرینی را تشدید کرده است. در همین راستا، دادگاه بحرین "سید مجید المشعل" –رئیس بزرگترین هیئت دینی در کشور را به اتهام تحصن در منطقه "دراز" به دو سال حبس محکوم کرد.

مقامات رژیم آل خلیفه، "سید المشعل" را اواخر ماه گذشته و به دنبال اقدام او در دعوت از مردم برای تحصن مقابل منزل "آیت الله شیخ عیسی قاسم" پس از تصمیم حمد بن عیسی آل خلیفه مبنی بر سلب تابعیت بحرینی از او، بازداشت کردند.

"سید مجید المشعل" همچنین به اتهام تحریک علیه رژیم حاکم در بحرین نیز محاکمه می شود.

علاوه براین، دادگاه بحرین تعداد دیگری از روحانیون را به اتهام مشارکت در تحصن مقابل منزل "آیت الله شیخ عیسی قاسم" به زندان محکوم کرد.

براین اساس، شیخ عزیز خضران و سید یاسین الموسوی، هرکدام به یک سال حبس محکوم شدند.

یکی دیگر از دادگاه های بحرین یکی از فعالان توئیتری را به اتهام اهانت به پادشاه و تحریک علیه رژیم حاکم به دو سال حبس محکوم کرد.

"طیبه اسماعیل" یکی از شهروندان بحرینی نیز به اتهام انتشار پیام توهین آمیز به پادشاه در توئیتر به یک سال حبس و پرداخت 1000دینار به عنوان غرامت محکوم شد.

یکی دیگر از دادگاه های بحرین، "یاسر ناصر" –کاردگردان بحرینی- را به اتهام مشارکت در تحصن ها به یک سال کامل حبس محکوم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.