رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار با تیم فنی انتخابات دفتر سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) خواستار همکاری این سازمان برای اجرای طرح تقسیم حوزه‌های انتخاباتی و سیستم تک کرسی شدن انتخابات این کشور شد.

تلاش اشرف‌غنی برای تک کرس ی شدن انتخابات در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، در دیدار با تیم فنی انتخابات دفتر سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان خواستار همکاری این سازمان در زمینه تقسیم حوزه‌های انتخاباتی و سیستم تک کرسی شدن انتخابات شد.

کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: غنی و «پرنیلا کاردیل» تیم فنی انتخابات دفتر یوناما در نشستی در خصوص آمادگی‌ها و همکاری‌های فنی انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای شهرستان‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه‌ آمده است که رئیس‌جمهور افغانستان از تیم فنی انتخابات دفتر یوناما خواست که در زمینه تقسیم حوزه‌های انتخاباتی و سیستم تک کرسی شدن انتخابات در افغانستان همکاری فنی کند.

خانم کاردیل نیز متعهد شد که به منظور بهتر برگزار شدن انتخابات آینده افغانستان هرگونه همکاری انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، اشرف‌غنی هیئتی را نیز به منظور انسجام بهتر برای اجرای طرح تک کرسی شدن انتخابات تعیین کرد که با تیم فنی انتخابات دفتر سیاسی سازمان ملل متحد برای افغانستان همکاری کند.

در این دیدار «محمد سرور دانش» معاون دوم رئیس‌جمهور، «حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت ملی و تعدادی از اعضای کابینه دولت افغانستان حضور داشتند.

پیش از این، سرور دانش گفته بود که طرح تک‌کرسی شدن حوزه‌های انتخاباتی در شرایط کنونی به نفع افغانستان نیست و برای این کشور مشکل ساز خواهد شد.

این در حالی است که برخی از کارشناسان نیز با توجه به تنوع اقوام و افزایش ناامنی‌نیز این طرح را غیرعادلانه و برای مقاصد خاص دولت کابل عنوان می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.