۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 418664

سیدحسین میرشجاعیان حسینی، معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در محل این معاونت اعلام کرد: برنامه دولت این است که تک‌نرخی شدن و یکسان‌سازی نرخ ارز در زمستان سال جاری اجرایی شود.

زمان قطعی یکسان‌ سازی نرخ ارز

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، وی افزود: برای تک‌نرخی کردن ارز منابع مالی و ارزی کافی باید داشته باشیم، البته هنوز موضوع ارز تک‌نرخی قطعی نیست. معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مسلما افزایش تورم خواهیم داشت، اما کنترل می‌کنیم و تک‌نرخی شدن ارز باید با ثبات و مستمر باشد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: باید در این زمینه دقت زیادی شود؛ زیرا تبعات تورمی دارد و اینکه این یکسان‌سازی با ثبات بوده و موجب شکاف مجدد نشود. زمانی ارز تک‌نرخی می‌شود که دولت وظیفه مدیریت کنترل شده داشته باشد و از نقطه تعادل خارج نشویم.

برنامه این است که یکسان‌سازی زمستان امسال اجرایی شود و دولت باید منابع مالی و ارزی کافی برای اجرا داشته باشد و ساز و کار انتقال ارز تسهیل و مقدمات آن فراهم شود. مسلماً افزایش تورم خواهیم داشت، اما به شکل کنترل شده است و همچنین نرخ آن قطعی نیست. در حال حاضر شکاف ارز رسمی و غیررسمی ۱۶ درصد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.