ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از برنامه های ایران در پسا برجام برای بازیابی نقش و سهم خود در بازارهای نفتی جهان در چارچوب راهبرد افزایش تولید و همچنین عرضه نفت به کشورهای مصرف کننده حمایت کرد.

 رئیس جمهوری روسیه از افزایش تولید و فروش نفت ایران حمایت کرد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری روسیه در این زمینه گفت: اکنون این مساله مطرح می شود که اگر تعلیق رشد تولید نفت صورت گیرد، همه کشورهای نفتی از جمله ایران باید از آن حمایت کنند.
کاخ کرملین روز جمعه به نقل از مصاحبه پوتین با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ افزود: ولی ایران از سطح پائین تولید نفت شروع کرده که مربوط به تحریم های ضد ایرانی است و ناعادلانه خواهد بود اگر بخواهد در همان حد زمان تحریم ها نگهدارد.
وی به این پرسش که شما با موضوع تعلیق رشد تولید نفت با وجود افزایش عرضه نفت ایران حمایت می کنید؟ پاسخ مثبت داد و گفت از این رویکرد پشتیبانی می کنم.
پوتین همچنین در باره امکان دیدار خود با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه اجلاس جی 20 در چین که هفته آینده برگزار می شود، اظهار کرد:امکان طرح مسائل مربوط به موضوع تولید نفت در مذاکرات وجود دارد ولی این روسیه نبود که از توافق برای تعلیق رشد تولید نفت چشم پوشی کرد، بلکه ریاض در این باره پیشگام گفت.
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: بر این باورم از نظر خردمندی اقتصادی و منطق باید در این زمینه توافق کرد و اطمینان دارم همه طرف ها نیز آن را تائید می کنند، زیرا مساله سیاسی شده است. همه طرف های شریک در بازارهای نفتی که به حفظ بهای عادلانه و ثبات در عرضه علاقه دارند، باید تصمیم لازم را بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.