رهبر جنبش انصارلله در مصاحبه با فصلنامه حوثی‌ها گفت که آمریکا با ایجاد پوشش سیاسی برای حملات عربستان به این کشور در جنگ علیه یمن کمک می‌کند.

 ایجاد پوشش سیاسی آمریکا ، کمک به عربستان در جنگ علیه مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارلله یمن در مصاحبه با فصلنامه حوثی‌ها گفت این آمریکاست که پشتیبانی لجستیک و پوشش سیاسی لازم را برای ادامه حمله سعودی‌ها به یمن فراهم می‌آورند.

حوثی در اولین مصاحبه مکتوب خود پس از شروع حملات سعودی‌ها به کشورش، گفت که وی و طرفدارانش با مذاکره برای رسیدن به صلح مشکلی ندارند.

رهبر انصارالله یمن در خصوص نقش آمریکا در جنگی که تا کنون جان 10 هزار یمنی را گرفته، گفت: «ایالات‌متحده نقشی کلیدی در این تهاجم بازی می کند از جمله حمایت لجستیکی از حملات هوایی و دریایی و فراهم آوردن تسلیحات گوناگون (برای سعودی‌ها).»

عبدالملک حوثی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها همچنین با دفاع از سعودی‌ها در برابر فشارهای گروه‌های حقوق‌بشری و سازمان ملل، پوشش کامل سیاسی برای ادامه حملات فراهم آورده‌اند.»

رهبر انصارالله به مشکلات داخلی با هم‌وطنان معارض خود برای رسیدن به صلح هم پرداخت و ضمن انتقاد از مواضع مخالفان گفت: «مانع پیش روی مذاکرات این است که طرف دیگر می خواهد آنچه را با جنگ بدان نرسید، با گفت وگو به دست آورد و نمی‌فهمد که مسیر گفت‌وگو از مسیر جنگ سواست.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.