نماینده روسیه در آژانس انرژی اتمی می‌گوید ایران و ۱+۵ پس از شروع اجرای برجام به مشکلات آن پی بردند و کمیسیون مشترک طرفین در حال بررسی این مشکلات است.

 مشکلات برجام پس از شروع اجرا مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر ورونکوف» نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به گزارش یک اندیشکده آمریکایی مبنی بر اعطای معافیت‌های محرمانه به ایران پیش از شروع برجام گفت که ایران تا روز اجرا، به همه تعهدات خود پایبند بوده است.

این موضع‌گیری دیپلمات روس در واکنش به گزارش دیروز یک اندیشکده آمریکایی و ادعای اعطای معافیت محرمانه به ایران برای تولید بیش از حد مجاز اورانیوم با غنای کم و آب سنگین اتخاذ شده است.

دیروز «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و امروز یک منبع آگاه در کاخ سفید هم این ادعا را تکذیب کرده بودند.

نماینده روس‌ها در آژانس موضع شفاف‌تری در این خصوص گرفت و آنطور که اینترفاکس گزارش داده، گفت: «اعتقاد داریم اظهارات مبتنی بر اینکه تهران در طی اجرای توافق با 1+5، امتیازات خاصی گرفته، اشتباه است.»

ورونکوف به یکی از محورهای اصلی ماجرای معافیت‌های محرمانه یعنی کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که ادعا می‌شود مجوز این معافیت‌ها را صادر کرده هم پرداخت.

دیپلمات روس گفت: «همه مشکلات مربوط به توافق ایران پس از اینکه اجرای توافق آغاز شد، مشخص گردید که (این مشکلات) در حال رفع توسط کمیته (یا همان کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای برجام) است.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.