نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هنوز تصمیمی درباره دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو که روسیه برای آن تلاش می‌کند، اتخاذ نکرده است.

نتانیاهو: هنوز تصمیمی درباره دیدار با عباس نگرفته‌ام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، بنیامین نتانیاهو طی اظهاراتی در دیدار با جمعی از خبرنگاران گفت که هنوز درباره نشست با محمود عباس در مسکو که روسیه برای برگزاری آن تلاش می کند، تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وی ابراز عقیده کرد که می تواند به تنهایی با عباس نشست برگزار کرده و مسائل لاینحل را حل و فصل نماید.

نتانیاهو در عین حال تاکید کرد که خواهان دولتی برای «ملت یهود» است.

در همین راستا وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا تاکید کرد که کشورهای زیادی از جمله روسیه برای برگزاری نشست فلسطینی – اسرائیلی تلاش می کنند.

ریاض المالکی در مصاحبه با رادیو «صدای فلسطین» گفت که کشورهای زیادی از جمله روسیه برای میزبانی نشست های مقدماتی در سطح رهبران فلسطینی – اسرائیلی جهت تسهیل امور و دستیابی به توافقاتی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح تلاش می کنند.

وی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تلاش است تا این نشست در مسکو برگزار شود همچنانکه رهبران دیگر کشورها نیز برای برگزاری چنین نشستی در کشورهای خود در تلاش هستند.

مالکی تصریح کرد که رهبران فلسطینی مخالف برگزاری این نشست ها نیستند اما بایستی برای برگزاری این نشست ها به خوبی آماده شد تا نتایج توافقی از آن بدست آید و همزمان با آن اسرائیل باید فعالیت های شهرک سازی در اراضی فلسطینی را متوقف کرده و به اجرای مرحله چهارم آزادسازی اسرای ما قبل توافق اسلو پایبند باشد.

وی اشاره کرد که این مسائل از اهمیت زیادی برخوردار است و در نتیجه ما به دنبال برگزاری نشست تنها به خاطر مصرف رسانه ای و یا استفاده سیاسی از آن از سوی طرف اسرائیلی نیستیم زیرا در آن صورت طرف اسرائیلی خواهد گفت که نشست های دوجانبه فلسطینی –اسرائیلی برقرار است و دیگر نیازی به برگزاری کنفرانس بین المللی صلح وجود ندارد.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک روسیه گزارش داد که میخائیل بوگدانوف طی چند روز آینده با هدف تلاش برای برگزاری نشست بین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرزمین اشغالی می رود.

این منبع افزود که بوگدانوف در این سفر امکان دیدار بین نتانیاهو و عباس در مسکو پایتخت روسیه را بررسی خواهد کرد.
این در حالی است که اخیرا فرانسه اخیرا از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالا دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.